Linköping Vinterljus Ljusshow

Under några dagar så anordnas i Linköping nu en ljusshow på borggården mot en av slottets väggar. Eftersom jag sett liknande, mycket imponerande, shower på Youtube så stack jag dit för en upplevelse.


Showen körs var 20:e minut och är nästan precis 10 min lång. Såhär såg det ut i pausen före den började. Siffrorna i högerkanten är tiden till nästa föreställning. Jag hade med mig min nya Nikon D90 och ett stativ, dock så hann jag inte rigga det färdigt före det började och därför är bilden sned... :(

Eftersom D90 kan filma och det inte alltid är så enkelt att fånga den här typen av event i stillbilder så beslöt jag mig för att prova videofunktionen. Lite tankande och så finns resultatet nu på Duröret. :)



Youtube tillåter egentligen bara 10min videosnuttar men den här slank ändå igenom med sina 10:30 \o/. Showen körs bara till och med imorgon och bara mellan 18-22 så om du vill se den live, skynda skynda! Jag tyckte det var rätt coolt även om jag sett bättre på tuben, som det nedan. Kul att stan gör nåt sånthär, mer av den varan tack! Det var inte bara ljus som märks utan även ljudeffekter där man verkligen nyttjade stereoeffekten över den stora ytan och bra ljudkvalitet var det också, mycket trevligt sammantaget.


Den här rockar totalt! Låten är rätt bra också :)


Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Tack för tipset! Vi såg ljusspelet ikväll efter det att vi varit på teatern och sett Figaros bröllop.

2010-01-09 @ 23:07:09
Postat av: Bengt

Kul, vad tyckte ni om det då?

2010-01-10 @ 08:52:00
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jodå, vi uppskattade det.

2010-01-10 @ 11:34:09
Postat av: Angelica

kolla upp AntiVj, ett franskt team som är bland de bästa på sånt här.

2011-02-28 @ 22:48:17
URL: http://gelix.blogg.se/ny

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0