Livskomfort

Idag var premiär för Dobby & Kreecher, mina nya husalfer. Fast de hette visst inte så, det var nåt mer svenskklingande :) Dock inte RUT. Lite besviken är jag ;(

Jodå, när jag kom hem från Västerås med föga övertygande 79% på skolprovet i FPM i bagaget så var här skinande rent och fint på ett sätt som det inte varit sedan jag flyttade in. Om ens då... :) Jo, du har förhoppningsvis fattat det redan, jag har köpt en hushållsnära tjänst och i kraft av mitt manliga kapitalistiska patriarkat så utnyttjar jag nu skrupulöst ett par värnlösa kvinnor som annars hade varit mer ärbara som förmånstagare i socialförsäkringssystemet.

OBS! en gnutta ironi ;)


Det kvinnodrivna företaget heter just som rubriken och det var faktiskt lite kö för att få hjälp av dom, de kunde inte får ta på personal fort nog för att mätta efterfrågan. Det ni! Såg dessutom i media idag att staten får igen dubbelt så mycket som det kostar den i form av ROT- & RUT och dessutom gör 40 000 människor något meningsfullt och dessutom vitt.

Idag utfördes en "startstädning", mao typ en sanering eller kanske flyttstädning fastän jag bor kvar. Tanken är sedan att en person kommer var 14:e dag och lägger 3h här på att städa och stryka. Resultatet av dagens övningar blev bra även om det finns punkter man skulle kunna anmärka på så vägs det upp av annat. Det känns nästan som om det bor en kvinna i huset igen för de hade inte bara städat utan också fixat, stuvat, ordnat och piffat till det på en massa ställen. Ställen som jag inte ens trodde de skulle bry sig om, som min klädkammare. Den hade jag slängt in allt jag inte orkade hitta någon annanstans för inför deras städning men den är nu jättevälordnad. Jag blev helt paff! :)

Det är verkligen värdeadderande, den där touchen av sånt de verkligen inte måstat göra men gjort ändå. Som att snyggt vika alla kläder de inte hann med att stryka. Någon som bryr sig lite extra även om det inte är mer än deras jobb. Det känns verkligen bra och det är något mer än bara att få det rent. <3

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Lverdure

Gratulerar till godkänt skolprov! Skönt att det gick bättre den här rundan.

Mycket trevligt att höra att du fått städhjälp. Det är ett hopplöst arbete för en riktig man den saken är klar.

Sedan får andra tycka vad de vill.

2010-01-26 @ 10:21:28
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Bengt

:)

2010-01-26 @ 23:24:09
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0