Bonanza Fly-In - Dag 1

Det usla vädret till trots så har 15 st Beech Bonanza lyckats krångla sig fram till ESSL under torsdagen. 3-4 kärror till väntas anlända idag men många har tyvärr men förståeligt hoppat av p.g.a vädret. Det var ~25 plan anmälda från början.

Roligast för mig var den R:s turbinkonverterade Bonanza som han just flugit hem från USA. 250kts på FL210 - det ni. Det gick inte att ta miste på hans stolthet. Ny snurra förstås, med reversering!!! Det är hår på bröstet det...! Sweeeeeeeeeet!




Välkomstkommittén väntar :)





En lite yorkie-valp var med på turen också :)

Vi grillade och hade trevligt fram till 22-tiden då jag förstås var helt slut... känner mig rätt ledbruten och har en förkylning i kroppen :( Men nu ska jag bege mig ner till klubben igen - friska tag! (gäsp)

Idag och imorgon är det öppet hus mellan 10-17 för allmänheten att beskåda kärrorna, käka lite grillat eller kanske köpa sig en flygtur i någon av våra kärror eller simulatorn.

Välkomna!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: F

Sorry, PT-6 är mindre hår på bröstet. Jet R 4 kids...riktiga män luktar AVGAS. Nuff sad/said :P

2010-07-30 @ 17:08:08
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: David

Hej Bengt! Bra tryck på Bonanzorna på fm när det sköt iväg mot Gotland. Några på låg höjd över Björs! Dock mer spritt på efm.... Bara en silvrig kärra som gjorde en fin inflygning över byn. Tror att det var nummer tre i början. Mvh David

2010-07-31 @ 17:52:27
Postat av: David

Corren hade en liten artikel om Bonanzorna idag... Men Blå Baronen brer ut sig på den största bilden!!! Mvh David

2010-08-02 @ 08:44:26
Postat av: Bengt

Jag såg det... :/ Den statistiska sannolikheten på 50/50 gäller inte i fallet journalister<>fatta något rätt. Snarare 90 att det blir fel och 10 rätt... Blev grovt störd på citatet från vår flygchef också som han hängde fram "det är lekstuga här varje dag". Precis den bild vi vill föra ut av vår verksamhet...

2010-08-02 @ 08:59:46
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Ernest Laverdure

Jag tycker mest synd om de besökare som hade plockat på sig gallon-hattar, rutiga skjortor och revolverbältenalldeles i onödan. Bonanza-möte för dem betydde bröderna Cartwright :)

2010-08-03 @ 10:11:07
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: David

Kommer det mer bilder på kärrorna? Svenska folket kräver nästan det! Mvh David

2010-08-03 @ 12:28:43
Postat av: Bengt

Jodå, jag är sjuk bara så jag har inte orkat :(

2010-08-03 @ 12:29:42
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Hoppas du har kryat på dig nu! Mvh David

2010-08-07 @ 11:30:16
Postat av: Bengt

Liket lever, så till den grad att jag var hemma hos dig en sväng vid lunchtid, såg du inte det? ;) Däremot har jag ännu inte hunnit/orkat ta tag i bilderna, ledsen :(

2010-08-07 @ 22:13:40
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Jo,faktiskt!! Hade precis gått ut ur huset när jag hörde "sportisen". Klockan var väl framåt 11.15-11.20. Du vinkade rejält med kärran när du hade passerat! Var gick flygturen igår?? Mvh David

2010-08-08 @ 10:10:54
Postat av: David

Hej igen Bengt! Ser här att jag måste tagit fel på tidpunkten. Jag skrev ju ett litet inlägg vid 11.30 igår till dig och sedan gick jag ut. Så klockan var nog framåt 12 som du säger. Mvh David

2010-08-08 @ 10:17:39
Postat av: Bengt

11:29-12:37. Sannolikt runt 11:37 kanske hos dig och jag vingtippade ifall du såg mig :) Yxningen-Bråviken-hem. Kollegas make som fyllt år som pax.

2010-08-08 @ 10:21:53
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Snacka om telepati!!!! Får en flygande hälsning av dig sju minuter efter att jag skrev inlägget igår! Lite kul oxå att en Saab Safir gjorde två låga varv med "vinkning" över Björs, I onsdags kväll vid 19-tiden. Mvh David

2010-08-08 @ 10:52:23
Postat av: dykarn

Ledsen David,det var inte lite kul,det var vansinnigt kul och skönt!!



2010-08-10 @ 08:09:35

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0