Pinball Nostalgia

Hade lite tråkigt en stund för nån vecka sedan och satte mig och pillade lite med iPhone och AppStore, av någon anledning så fick jag för mig att söka efter ett flipperspel... OMG! Jag hittade en superklassiker! DICE Pinball Fantasies! Jag gick fullständigt i stjärtspinn, någon har portat spelet som är abandoware till iOS och det är EXAKT som originalet som jag spelat ack så många timmar och dagar på min första DOS-baserade PC! Förutom en del modifieringar för att den ska bli användbar på en iPhone såklart och adderande av lite moderniteter som en online-high-score-lista då.


Winners do not use drugs :) Det är faktiskt med från originalet från 1992! 1992... smaka på det! Musik, grafik och spelkänsla är fortfarande lätt i toppklass såhär nästan 18 år senare! Bara de första suggestiva tonerna när det startar slungar mig tillbaka till soffan i min 2:a i Johannelund med fötterna vilande på den gamla 386:an under soffbordet som kom att bära skulden till min nuvarande karriär :)

Minns att man fick boota om PC:n och starta med minimalt antal komponenter, bara ljudkortet och tangentbordet typ för att få 610kb ledigt minne, annars gick det inte att starta den. Pinball Fantasies är egentligen en uppföljare till Pinball Dreams och båda spelen var ursprungligen utvecklade för Commodore Amiga. De svenska grabbarna/företaget från Alvesta bakom heter Digital Illusions CE (DICE) och det gick rätt bra för dom. Sedan några år är de numera en del av EA Games.

Oh, those were the days... :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Henrik

Aaah.. Många timmar lagda på pinfant ja.. :)

2010-07-20 @ 17:13:18
Postat av: David

Är det nu på lördag som "LPI Big Meet" ska flyga ut till Visby?? Ska visst bli skapligt väder i helgen.... Mvh David

2010-07-27 @ 09:35:42
Postat av: Bengt

David: ja, och ÖKC har fått dålig mage redan... :)

2010-07-27 @ 09:47:02
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0