Galna Moraltanter

Jag liksom många andra stönade högt och tog oss för pannan angående Beatrice Asks uttalande i förra veckan om att hänga ut sexköpare. Jag blev så matt att jag inte ens visste vart jag skulle börja för att skriva något om det. Som tur är så har SvD:s ledarblogg sammanfattat en del av det ganska bra. "Mandatperiodens ohotat knäppaste uttalande" - that about sums it up. Blogge gjorde också processen kort med idiotin. Hissen går verkligen inte ända upp på den människan och hon ska vara justitieminister! Om och om igen så har alliansens företrädare sagt saker som är hårresande tokiga och de tycks inte förstå det själva ens när de blir kollektivt sågade t.o.m av sina egna. Vilka stolpskott!

Om jag inte hatade Monal Salin och vänstern mer så skulle jag rösta emot dom i höst. Så jävla klantiga. Så jävla respektlösa mot folks integritet, så moralistiska så man vill spy. Det är verkligen inte såhär jag känt högern under alla år, vad är det som har hänt?!

Jag inser allt mer att det jag gillat hos högern har varit de liberala dragen, eget ansvar, egna val, maximal frihet, men det har man kastat överbord helt nu. Folkpartiet borde skämmas som kallar sig för liberaler, de är ett hån mot liberala värderingar. Nej, ge mig ett äkta liberalt alternativ som ger fan i vad vuxna myndiga människor gör i sängen eller annorstädes. Jag kvävs i denna nymoralistiska dynga! Dags att söka asyl i något mer liberalt land...

Typ Kina.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

"Hon ser ut som en gammal fyllekärring"! Ett klassiskt citat från min frisör som har fastnat!! Mvh David

2010-03-23 @ 08:44:50
Postat av: Bengt

hihi, ja, lite så. Har träffat henne för många år sedan när jag var i MUF/MSU, då var hon lite fräschare både i kroppen och idéerna... men det är tydligt hur lång tid det var sedan.

2010-03-23 @ 11:09:23
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Sexköp anses som ett struntbrott av myndigheterna. Det tycker många inte att det skall vara, men det är svårt att förklara varför sexköp (alltså inte våldtäkt mot betalning) skall ha en hög straffsats. Därför så försöker de med någon slags bespottning istället. Hon tog iaf tillbaka det vad jag förstår.



Jag missade varför folkpartiet fick sig en källa med koppling till den här incidenten... eller var det bara en allmän bredsida ;)

2010-03-29 @ 09:52:07
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

Ja. Det är ju en "översyn" av lagen på gång nu som är helt ruck då direktiven för utredningen redan bestämmer utkomsten av den. Utredningen förväntas komma fram till hur man ska skärpa lagen, inget annat.



Folkpartiet, tja, det var lite out-of-context i inlägget men t ex Birgitta Olsson (fp) och Cecilia Malmström är fp-folk som intar en hög profil för sexköpslagen och försöker sprida den ut i europa. Syftet är gott (människohandel) men metoden helt fel.

2010-03-29 @ 11:36:22
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0