Life 1.0 - Status Report

Jag tänker inte skriva nåt jämrans "ledsen att jag inte postat nåt på länge" samvetskvalfyllt inlägg :) Men det var ett tag sen. Har en del som ligger i pipen men för lite tid och för mycket annat att tänka på nu.

Vad ere som händer då? Bland det mer konkreta finns väl att jag påbörjar CPL-skolningen imorgon bitti vid 07:30 om vädergudarna är med mig. Ska bli spännande och intressant, vet inte vad jag ska vänta mig men alla säger det är roligt så.... Blir Slingsby T67 Firefly, Beech 77 Skipper och Beech D95A Travelair i en enda röra under 15-20h framförallt tidiga mornar den närmsta tiden. Ska bli mycket intressant. Var uppe och flög första gångerna sedan i december nu i helgen och ringrostigheten stör mig lite, kommer nog bli både avrostning och förfining under skolningen nu och det kunde ju vara bättre utgångsläge men det kommer att gå bra ändå, det är jag säker på! Förresten så hackade jag ihop den här för någon vecka sedan om någon är intresserad av hur hela utbildningen till trafikflygare ser ut.

I övrigt kan jag med glädje säga att såhär bra som jag mått den senaste veckan har jag inte mått på så lång tid så jag minns inte när sist. Måste vara säkert 5-6år sedan om inte mer. Spänningarna efter ATPL-ansträngningarna har släppt och humöret har åkt upp som en kork ur en champagneflaska :) Har hänt så många saker som är positiva också nu på sistone, nya vänner, vår, sol, ljus och en del andra lite mer privata självförtroendehöjande saker. Just nu känns det verkligen roligt och spännande med livet och jag är verkligen inte bortskämd med den känslan! Hoppas det håller i sig läääänge. En mindre angenäm sak har jag efter långt ältande och osäkerhet tagit tag i också men den tänker jag inte avhandla här men i slutändan tror jag att även det kommer att leda till något bra.

Känns om jag äntligen är på G nu igen och det är en skön känsla! Om man bara kunde få komma iväg på lite R&R så hade det varit absolute bliss, men man kan inte få allt!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Niklas Larsson

Gött!

Jag är dock ganska övertygad om att de tagit bort 5700kg-kravet på PPL. Man får flyga Boeing om man vill ;)

2010-03-16 @ 17:48:07
Postat av: Joel

En sak som du har "glömt", antagligen för att du har så många timmar redan, i din kalkyl är ju time buildingen mellan PPL och CPL. Jag är riktigt sugen att sätta igång själv men vågar tyvärr inte ta steget.

2010-03-17 @ 20:39:15
Postat av: Bengt

@Niklas: det stämmer nog som du säger, känner igen det också. Ska fixa..



@Joel: Sant, sant... det drabbar ju de som kör utbildningen hela vägen direkt från grunden. Ska se om jag kan hitta något sätt att avspegla det också. Kör igång du, inte för att jag vill ha fler som konkurrerar om jobben men... ;) Man kan ju som jag ta det stegvis över lång tid (fast kanske inte sååå jävla lång tid som jag).

2010-03-18 @ 11:09:27
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Joel

Jo det känns ju som att du har lagt lite mer än 385k på din flygning innan du är klar om vi säger så. ;)

2010-03-18 @ 22:36:59

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0