Äntligen...!



Igår så fick jag äntligen tummen ur efter säkert 3 års förstoppning och uppgraderade min brandvägg/web/mail/whatnot-server. Från OpenBSD 3.6 eller vad det nu var jag hade till 4.7... Det har legat låångt efter och varit ett dåligt samvete alltför länge. Hade provat en massa i VMware först för att det skulle gå så snabbt och bra som möjligt. Yeah right. Alltid är det nåt som jävlas och i det här fallet så kostade det mig 2h att man ändrat hur regelverket för brandväggen parsades och en del av syntaxen... Hela övningen tog från runt 15:30 till 22:30.

OpenBSD är inget för nybörjare och jag håller på alldeles för lite med den egentligen men lite elite måste man väl få leka? :) Det är trots allt bland det säkraste man kan köra. Endast 2 remote exploits i default-installationen sedan 1995! Jag har kört det sedan runt 1998.

De som följer mig på Facebook vet att jag haft annat för mig i helgen också, inlägg om Blue Man Group, Femöre-fortet och även lite DC-3-flygning mm kommer så snart jag bara hinner, lovar :) På onsdag ska jag en sväng till Arlanda också av en viss anledning... blir nog en och annan bild :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

En DC-3 gjorde faktiskt en sväng ganska nära Björs på fm idag. Antar att det var Daisy? Mvh David

2010-09-13 @ 18:55:50
Postat av: Bengt

Ingen aning men vi har ju 2st 3:or i Sverige med rätt radikalt olika målning så det borde väl ett fan som du ha rett ut? ;)

2010-09-14 @ 09:45:12
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Kärran var för långt borta.... Jag får väl söka tröst i att jag såg Flygande Holländaren på nära håll!! Mvh David

2010-09-14 @ 19:30:06
Postat av: Bengt

Det var Daisy, hörde det dan efter sen.

2010-09-20 @ 14:02:33
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0