Blue Man Group

I lördags var det så dags för en tur till Stockholm för att gå på en föreställning med Blue Man Group (BMG), ni vet de blå gubbarna som många känner igen framförallt från melodifestivalens final då de bl a framförde sitt signumnummer - Drumbone. Jag kände dock till BMG sedan tidigare och har t.o.m med dom ett par gånger tidigare här på bloggen. Har länge haft lösa planer på att åka till Berlin eller Amsterdam där showen gått tidigare men nu kom de ju hit istället - perfa!


Göta Lejon på Götgatan alldeles bredvid Medborgarplatsen. BMG kommer att ge ett femtiotal föreställningar fram till slutet av oktober som det ser ut nu. Jag sneakade förstås till mig lite Lejonet & Björnen-glass på vägen...mmmm!

De första 5 radernas åskådare får regnponcho :) Det skvätter en del om saker de gör...

Foto- och filmförbud var det in absurdum... de här 19s var allt jag fick av Drumbone innan vakten kom från ingenstans (jag kollade såklart innan, trodde jag) och avbröt. Suck... så tramsigt! Får se hur länge clippet överlever på Youtube, öppnade nytt konto ifall de skulle få för sig att stänga hela kontot. Skivbolag och andra skiter verkligen på sina kunder...

... men det gjorde inte BMG-gubbarna själva, en av dom kom ut och träffade fansen efteråt. Respekt!

Showen då? Jodå, klart godkänd! Ingen religiös upplevelse och humorn i första delen låg på en lite för enkel/låg nivå för mig, lite tramsigt men det tog sig. De leker såklart mycket med effekter av olika slag och de är mycket ute i publiken under föreställningen. Publiken engageras också på olika sätt så ett tips om du inte vill hamna uppe på scenen är att inte sitta långt ut på en kant... jag klarade mig med nöd och näppe! :)

Musiken, ljudet/ljuset/effekterna var iaf det som gjorde kvällen för mig, mycket snyggt både visuellt och musikmässigt. De framförde flera av de låtar/nummer som jag sett på nätet plus en del som var nytt för mig men mycket najs! Lite K.L.F - Last Train to Transcentral smög sig in i finalen också, nästan så man ville dansa! Väl värt pengarna! 3 stora bacontärningar av 5 möjliga :) Passa på att se dom!


Efter föreställningen så smög jag iväg till favvo-grekrestaurangen Kamarina på Gotlandsgatan. Utanför i lekparken finns de här kuliga leksakerna/konstverken som är upplysta i mörkret. Fina i sin enkelhet tycker jag.

En trevlig afton in alles!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Karin

Jag var också och såg dem, i fredags. Satt längst ut på vänster kant rad 4 med poncho. Undkom scenkontakt men man hade blå män springandes runt sig ett antal gånger ;) Bra show!

2010-09-13 @ 23:23:25
Postat av: Bengt

Jag satt näst längst ut på rad 7... danger zone :) Karin... Su*?

2010-09-14 @ 09:46:07
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Karin

Precis.. Karin Su** :)

2010-09-14 @ 16:22:22

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0