Geocaching Stories pt.1 - Kittelberget & Goja

Emellanåt blir det en del kul saker man ser när man Geocachar så risk finns att det blir en räcka med inlägg vad det lider så jag startar en "serie" här så får vi se hur många delar det blir.

Först ut är två små berättelser som jag har bra bilder till förstås.

I Kittelberget mitt i centrala Linköping finns 2 st jättegrytor. Vid dessa finns en vanlig cache men nu också en Earth Cache som vill visa på ställen där man tydligt kan händelser som format jorden.


Earth Cache har ingen låda gömd utan man loggar att man varit där genom att utföra vissa uppdrag som är svåra att göra hemma. Som att fotografera och mäta djupet på grytorna...

Glad i hågen tog jag med min laseravståndsmätare bara för att....

... finna att det skulle bli jävligt svårt att använda den... :) Fin bild blev det, synd med skräpet bara. Människor är bara apor ibland (rätt ofta). Klicka för större.

När M och jag skulle ta en ny cache i Herrbeta så var det en kvinna som glodde nåt hysteriskt på oss. Inte ovanligt iofs, folk reagerar när de ser två som fjantar runt ute i terrängen med varsin teknisk pryl i handen. Vi bestämde oss för att gå fram och berätta lite om vad vi gjorde. Båda kommer vi fram till bordet där paret sitter utan att först se deras lite ovanliga husdjur som satt på bordet....

... jisses! M, kolla vad som sitter där!!! M hajjade också till vid åsynen av den stora vackra grönvingade aran!

Häftigt! Tyvärr var den lite fucked up för dess kompis hade blivit stulen i samband med ett inbrott i Torrevieja för 14 år sedan och sen dess så är den rädd för främlingar så vi fick inte klappa den och den var klart stressad av vår närvaro så vi drog oss tillbaka efter några minuters samtal. Dock så gillade den att bli fotograferad och intog olika poser med vingarna :)

Vilka överraskningar man kan få!



Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0