Militär Lunch Surprise

Ute på lunchpromenad i ett gråtrist men varmt Norrköping så får jag syn på en HKP15 som ligger och snurrar över hamnen, tar ut ställen och tänder landningsljusen... jaja tänker jag, det övar väl nåt. Oftast brukar det inte bli så mycket mer än så när man ser helikoptrar över stan men tanken malde ändå lite i bakhuvudet - "tänk om han rekar en landningsplats". Jomenvisst serru...


På tredje varvet gick han lägre in och...

... trafiken på hamnbron stannade till och folk tittade storögt på...

... när Kalle 35, en Agusta A109B (SBO - Ship Based Operations) landade brevid H.M.S Carlskrona som låg förtöjd mitt i stan.


Något uppenbart ärende gick inte att utröna, kanske bara övning för piloterna eller så var där kanske något högdjur med, vi får väl se om det står nåt i tidningarna vad det lider.

Jag hann iaf inte mer med än att slänga av ett par bilder och sen knalla tillbaks till "saltgruvan" :)

Kul var det iaf! :) Lite flygkrydda på lunchen!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Nya HKP 14 har börjar röra lite på sig över Björs ibland. Lite försenad dock.... Beräknas tas i full operativ tjänst 2020!!! Mvh David

2011-06-16 @ 18:52:22

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0