60 frågor

Massa såna här som cirkulerar på nätet och jag gillar att försöka beskriva/definiera mig själv så jag fyllde i denna...

 

1. Hur gammal är du? 42

 

2. Hur gammal känner du dig?  30

 

3. Vad har du gjort i dag? Det är fortfarande morgon och jag har bara ätit frukost framför datorn och ”morgonsurfat” och börjat tänka på allt jag skulle vilja göra med dagen, blivit stressad av det, gått och satt mig igen :)

 

4. Vilken film såg du senast?  Flight. Den var helt ok men slutade trist kan jag tycka.

 

5. Vem ringde du senast? Ingen speciell, en hög med företag.

 

6. Är du besatt av någonting? Flygplan? :)

 

7. Är du rädd för blod? Nej men jag tycker det är obehagligt att se sprutnålar genom hud, inte min egen men på andra.

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Vårt ”datorrum” hemma i huset på Ekholmsvägen. Ett avlångt smalt rum med vita väggar och vitlaserat trägolv med 2 skrivbord (IKEA Galant) bredvid varann längs ena långväggen plus ett par bokhyllor (IKEA Magiker). Den andra långväggen har några byråar (IKEA Malm) och en stor anslagstavla längs sig.

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Palme, Bildt, Carlsson, Persson, Fälldin.

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 

Nej, jag är politiskt- och samhällsintresserad.

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob

Sannolikt blått, vitt och svart, numera med lite mer inslag av lila. Sommarkläderna är ljusa/vita eller beige.

 

12. När vaknade du i dag?  

Vid 8-tiden, skönt, brukar inte kunna sova ut på lediga dagar utan vaknar vid 06.30-7-tiden ändå.

 

13. Vilken är din favorithögtid?  

Oj, födelsedagar tror jag, de flesta andra är så uttjatade och kommersiellt överexploaterade numera. Därefter är det väl julen men jag avskyr att det är jul 4 månader om året…

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 

Oj, spelar inte så stor roll bara det bjuder på en sinneskittlande upplevelse. Gärna värme men jag kan lika gärna åka till Ishotellet och åka skoter och kittlas av den gnistrande kylan och rena luften.

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?  

Hmm… skulle väl vara Indien i sådana fall… varit där flera gånger och blir alltid tokigt magsjuk där. Annars är det fint.

 

16. Hur vill du tillbringa din pension?  

Oj… det beror så mycket på det. Har jag familj och barn så vill man kanske inte flytta utomlands, annars är det något jag tänker ibland att man skulle flytta till Thailand eller Spanien eller vad som nu lockar om 30 år…

 

17. Vad lyssnar du på just nu?  

Vissa utvalda spår från Depeche Modes nya album Delta Machine. Aldrig varit ett hängivet DM-fan och 70% av albumet går bort i min smak men resten håller jag som bäst på att spela sönder :)

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? 

Nej och lite underligt är det att jag är lite ”avundsjuk” på de som gjort det. Det är ju en upplevelse som många haft men jag saknar. Weird va?

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl 

Mjölk, smör, bröd, vitlök, salt…

 

20. Vem är din favoritkändis?  

Har aldrig brytt mig så mycket om kändisar och deras förehavanden, än mindre sett upp till någon så. Det finns många som gör bra saker men få som intar någon speciell plats för mig.

 

21. Vad är du på för humör just nu? 

Lite trött-seg-stressad men tycker det är skönt att det är ledigt och ser fram emot att göra flera framsteg i hemmet.

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? 

Nord-/sydamerika, europa, asien, oceanien, afrika.

 

23. Snarkar du?  

Ja och lider av sömnapné. Sover med apnéskena men snarkar ändå.

 

24. Vilka yrken har du provat på?  

Restaurangbiträde Checkers, McD), tidnings-/reklamutdelare (SvD, SDR), grafiker (BoHa Tryck), butiksbiträde/lagerarbetare (Systembolaget), Excenterpressoperatör (Saab), IT-tekniker (flertal arbetsgivare).

 

25. Hur går du helst klädd?  

Jeans/chinos och skjorta ute, hemma i t-shirt och underkläder, ev. mysbyxor om jag fryser.

 

26. Vilket stjärntecken är du född i?  

Lejonet.

 

27. Vilket är ditt favoritgodis?  

Choklad/mintchoklad.

 

28. Vad sa du senast?

God natt till min älskade fästmö som inte vaknat ännu.

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?  

Engelska.

 

30. Vad har du på dig just nu?  

T-shirt, underkläder, mysbyxor.

 

31. Vilken är din favoritaffär?

Beror väl lite på vad man ska handla det. På sistone kunde man tro det är IKEA :) Östenssons är också fint när det gäller mat.

 

32. Vad har du för storlek i kläder?  

2XL/3XL berode på. 38/32”. Strl 44/45.

 

33. Vad har du i dina fickor?  

Vänster: mynt, nageltång, pennor. Höger: passerkort, minnespinne.

 

34. Vad köpte du senast?  

Nya kontorsstolar och säng (igår).

 

35. Hur många gånger har du flyttat?  

8 gånger på 23 år om jag inte räknat fel.

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?  

Antar att frågan inte avser saker som mat och vatten för att överleva… Svårt. Sällskap, medicin, solskydd?

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?  

Kvällsmänniska definitivt fast numera tycker jag nog att jag är trött både morgon och kväll men kvällen är betydligt mer produktiv och på semestern vänder jag gärna dygnet.

 

38. Senaste filmen du såg på bio?  

The Hobbit.

 

39. Har du blivit sydd någon gång?  

Japp, armbågen efter en pool-olycka på Mallorca. Mitt i huvudet efter att ha kickat mig fram på en trehjuling och kört rätt in i en parkerad bil :)

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus

Japp!

 

41. Vad åt du till frukost? 

 Smörgåstårta :)

 

 42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 

Hm, 10 år sedan? Då bodde jag nog i en lägenhet i min gamla skola (S:t Lars). Jobbade som konsult för Capgemini och var tillsammans med Pia.

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?

Oh yes.. några gånger. E4 Mjölby, E4 utanför Norrköping, Åtvidabergsvägen, på infarten Norrköping, på Lindövägen Norrköping. Så typ 5 ggr.

 

 44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?  

Min fästmö Zarah som lagade middag med perfekt timing till när jag kom hem i tisdags kväll. Fläskfilé, potatisgratäng och tzatziki :) Mums!

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?  

Den ena sitter i klockradions docka, den andra ligger bredvid i sin laddare :)

 

46. Vad var det sista du åt?  

Se frukost.

 

47. Vem är världens vackraste kvinna? .

Zarah såklart :) (vilken man med självbevarelsedrift svarar något annat?)

 

 48. Är du blyg?  

Inte alls.

 

49. Vilken var den sista konserten du var på?  

Östgöta Blåsarsymfoniker med Elaine Paige.

 

50. Vad heter du i andra namn?  

Olof

 

51. Har du varit med om en bilolycka?  

Flera gånger. När jag var liten med mamma i halkolycka i Norge, med en kompis som buskörde och planterade bilen i wireräcke, egen halkolycka i rondell.

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?  

Nej jag tror inte det men alla vet såklart inte allting men det mest har jag nog yppat för någon någon gång.

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen?  

Friskis gruppass.

 

54. Har du några husdjur? 

Katter.

 

55. Vill du gifta dig?  

Inte utav ren princip men när det känns rätt eller är underlättande så javisst. Klart man har en vision av hur ens eget bröllop skulle se ut.

 

56. Var växte dina föräldrar upp?  

Min pappa i Finland med en alkoholiserad pappa.  Min mamma kringflackande huvudsakligen i norra Sverige, morfar var provinsialläkare i jakt på en fast tjänst.

 

57. Har du någon gång ringt polisen?  

Jadå, fler gånger än vad jag minns. Grannbråk, olyckor, vansinnesförare i trafiken, väghinder (senast tidigare i veckan)…. you name it.

 

58. Har du svenskt ursprung?  

Definiera? Mamma halvnorska/vallon och pappa finne… Men nordisk och född och uppvuxen i Sverige. Inte för att jag förstår vad det spelar för roll.

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?  

Knatte när jag var liten, BoB nu (Bengt Olof Bergholm).

 

60. Vilka är dina största svagheter? 

Taskigt tålamod/instant gratification. Viss egocentrism även om min inställning alltid är att jag vill vara tillmötesgående, öppen, tjänstvillig, flexibel etc så blir det väl inte alltid så som jag föresätter mig att vara… Sucker för såna här frågeformulär? :D

 

 

Trackback
RSS 2.0