Nya År - Gamla Önskningar

Nej, inte löften. Löften ger bara dåligt samvete och en förevändning för att folk ska pika en hela året sedan. Men vissa önskningar har väl även jag för nästa år. Både personligen och för världen.

Jag ska inte tråka ut er med några långa utläggningar och samtidigt undvika de allra äldsta uttjatade stereotyperna om fred och mat till alla så hoppas jag för världen bl a
  • Att U.S.A får en ny president, helst demokrat, som för en politik mera i harmoni med resten av världen och som slutar reta upp andra länder och religioner så till den milda grad att våld och terrorism föds.
  • Att färden fortsätter längs den inslagna vägen mot ökad global insyn i det problem som egentligen står över alla andra på dagordningen, nämligen miljön. Alla andra problem är petitesser som vi inte har råd att ägna oss åt om vi inte ser till att vi kan överleva på den här klippan.
  • Att flera länder får ett styrelseskick som bryr sig mera om sitt folk än sitt eget förhärligande, närmast t ex Zimbabwe och Nordkorea.
Apropå miljön så hittade jag en ny video med mina favoriter Blue Man Group där de medverkat i en kampanj för att påkalla ökad medvetenhet, framförallt U.S.A:s. Skön musik och snygga klipp, som alltid :) Enjoy.


För egen del så hoppas jag på att följande saker infinner sig
  • Ork och energi att både flytta och skapa mig ett nytt hem med lägre kostnader än idag samt att ta tag i en karrirärförändring (läs flyg).
  • Att jag orkar träna mera och förändra min kost så jag förlorar ~15kg i vikt ner till mera acceptabla 90kg.
  • Ökad lycka och välbefinnande
  • Att få min skärmflygkurs färdig så jag kan ut och sväva lite i det blå
  • Att jag inte fryser ihjäl nu när jag ska ut och titta på fyrverkerierna :)
Gott nytt år!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Lycka till med dina löften... eh... önskningar :)

Jag tänker mig att jag skall (utan prioriteringsordning) lyckas med följande under 2008:

1) Gå ner c:a 5kg genom att röra på mig mer
2) Skriva färdigt boken jag börjat på
3) Att Freekick är starkt nog att betala ut löner
4) Att jag skall vara nöjd med vad jag åstakommer på jobb och på fritiden.
5) Att jag skall fortsätta att vara en bra partner (och kanske till och med förbättra mig).

2008-01-01 @ 23:04:37
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0