Småplock

Dags för ett sånthär litet osorterat småplocksinlägg igen :)

* Jean-Michel Jarre är på väg till Sverige igen! 3 inomhuskonserter på lika många orter i maj. Turnén kallas "World Arena Tour" och enligt reklamen: "Jean Michel Jarre revolutionerade formatet för utomhuskonserter med sina storskaliga och monumentala evenemang. Inför World Arena Tour lovar han bryta ny mark och sätta ny standard för konsertupplevelser. Konserten blir exceptionell, unik och kommer tveklöst utgöra en ny milstolpe i musikhistorien". Säkert överdrivet men låter i.a.f. som nåt man inte vill missa.

* ICA råkar slå resten av IT-sverige med häpnad och säljer just nu 8GB Sandisk Cruzer Micro USB-minne för blott 149:-, skynda fynda, det gjorde jag. Det är lätt 100:- billigare än på de flesta andra ställen.

* Lite humor. Oskarp bild men tokroligt budskap :)

* Lite mer humor. Från Pengar 24 idag om 10 sätt att reta upp din chef: #1: "Girighet. En chef på ett statligt verk berättar hur han frågade en medarbetare om en ”relativt okomplicerad fråga”. Medarbetaren, som just stämplat ut för dagen, tog då åter fram sitt passerkort och stämplade in. Sedan svarade hon på frågan och stämplade sedan ut igen. ”Jag har fortfarande inte hämtat mig” säger han till Shortcut". Jag har inte slutat skratta än :) Men lite tragiskt är det ju förstås för jag förstår vad som måste ligga bakom personens handling.

* Aftonbladet instiftar ett bloggpris minsann *gäsp*. Förutom arrangörens låga trovärdighet ser jag ett antal brister i deras system för nomineringar som gör priset ännu mindre trovärdigt. Men jag säger väl som de gör i "Tjuren Ferdinand" på julafton "han visste att de inte skulle välja honom och han brydde sig heller inte om det" :)

* För den som vill se mer av Scrat från inlägget nedan så kan jag rekommendera "No Time For Nuts" och "Gone Nutty" som finns på Duröret :)

Tha's all folks!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Grattis Bengt! Ditt stora hatobjekt Håkan W har gått hem från jobbet nu!! Mvh David

2008-12-12 @ 08:15:26
Postat av: Bengt

Tack, eller vad man säger :) Jag såg det just som jag hade postat det här inlägget men jag orkade inte lägga till det. Min reaktion på chatten var iaf:



[19:19:59] > ja! ja! ja! ja!

[19:19:59] > http://www.corren.se/archive/2008/12/11/k0hilyx2zcssxp2.xml

[19:20:10] > Det är en BRA dag idag!

[19:20:20] > Ett framtidshopp tändes just!



:)

2008-12-12 @ 09:00:08
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0