Tack & Hej, SE-LCU!

Idag så levererades SE-LCU från LFK till sina nya ägare.

LCU kommer få lära sig prata norska och utomhustemperaturen vi har nu kommer den att få vänja sig vid. LCU har av många skäl tyvärr gjort sig förtjänt av titeln "den sämsta flygplansaffär klubben gjort" men ingen skugga faller på tillverkaren eller typen som sådan. Nu är dess saga i LFK all och den kommer att få ägare med intentioner som passar bättre ihop med maskinen än klubbflyg och den kommer med all säkerhet att få det bättre i sin nya familj. Tack och hej LCU!

Live long and prosper!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Laverdure

LCU-affären har väl blivit något av en vandringsägen som vandrat runt flygsverige minst två varv.

Det övergår fortfarande mitt förstånd hur man kunde byta bort en MFI 15 mot en pappstrut som LCU.

2010-01-24 @ 19:32:25
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Bengt

Sluta, du har ihjäl mig!!! :D fast jag dör med ett leende iaf! Nej, köpet var fel på många sätt och blev ännu värre av omständigheter. Själv saknar jag ILB enormt, vad jag inte skulle ge för att få flyga lite 15 igen. Tyvärr verkar alla vara privata och rätt långt bort :(

2010-01-24 @ 23:29:12
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0