Matorgasm Deluxe

Veckan spenderas på kurs i Fjollträsk, Cisco SNPA (642-523), en rätt tuff kurs, 9-17 eller senare alla dagarna och massor med nya saker instuvade på minimalt med tid. I konceptet kurs i min bransch ingår också att eventuella bantningsplaner bäst lämnas hemma. Mat, fika, mat, fika och snacks i långa banor. För det mesta är det inte vad skit som helst heller och den här veckan lär jag nog egentligen vilja glömma så snart som möjligt...

Lunchen är på en restaurang som har 5-6 rätter i buffé, vällagat, välkryddat och varmt! Väldigt varmt utan att det blivit torrt. För den som betalar ur egen ficka tar de 69:-, jag kan inte låta bli att tänka mindre rumsrena tankar om Remmaren (a.k.a. slemmaren) i Norrköping som tar 72:- för halvkall okryddad mat på dåliga råvaror i skolmatsalsmiljö.

Just ikväll så smet jag iväg över stan till ett favoritställe jag har sedan snart 10 år här i Kungliga Hufvudstaden, den lilla grekiska kvarterskrogen Kamarina på söder. Jag är den första att erkänna att jag inte är någon auktoritet på grekisk mat, men oavsett hur den mäter sig med måttstocken på sådan så är deras 11,5 på min egna tiogradiga skala. Det är något magiskt över en måltid när man njuter oavbrutet från första till sista tuggan och det är inte ofta mat är så bra att den ger mig den känslan. En något mindre magisk upplevelse lär jag väl tyvärr vara för mina kurskamrater imorgon med tanke på den grekiska favoritkryddan #1 :) What doesn't kill you...

Så, ett besök där om du är i Stockholm och på medelhavshumör rekommenderas högt!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Aha... du skippar alltså botox och fyller ut rynkorna a' naturell istället :D

2007-12-06 @ 23:31:12
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: Bengt

Botox is for pussies.. ;)

2007-12-07 @ 17:30:36
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0