X-mas Cloudbusting!

Julafton i Linköping bjöd åtminstone på en glad överraskning - det kompakta molntäcket och inversionen som härskat i en månad luckrade upp sig något och solen bröt igenom - och så även jag! :) På väg uppåt that is...

Tiden mellan julgransklädning på förmiddagen och Kalle Anka vid 15 passade perfekt för lite cloudbusting så jag drog ner till klubben. Öde var det och inga kärror ute så jag tog första bästa flygplan som råkade bli SE-KII som stod längst fram i hangaren.

Oplanerade flygturer är inte alltid så välplanerade och när jag stod på väntplats och motorkörde så råkade jag titta till på kameran som låg bredvid... där hånflinade ett stort [E] i displayen... Bara att vända om, åka hem, hämta minnet som satt i datorn och tillbaks. När allt väl var på plats så blev det förstås ett fett gäng med bilder min vana trogen. Galleri finns här för den som gillar vingar, moln och blå himmel :) För er andra kommer ändå några smakprov nedan.

Julflyg07-1
Grått och halvtrist nedanför
Julflyg07-2
Soligt och fint ovan :)
Julflyg07-3
Julflyg07-4Julflyg07-5
Julflyg07-6
Banan på Saab som jag startat från skymtade fram
Julflyg07-7
Julflyg07-8Julflyg07-9
Julflyg07-10Julflyg07-11
Julflyg07-12
Solen ger intressanta effekter rakt bakifrån - röde baronen at 12 o'clock?!
Julflyg07-13
Julflyg07-14
Cloetta Center som ligger på baslinjen till bana 11
Julflyg07-15
Visst ser skuggan av SE-KII ut lite som en Dalí-målning? Eller en trollslända kanske?
Dalí
The Temptation of Saint Anthony.

Efter 47 minuter var jag åter på terra firma med ett brett leende. Finns det nåt bättre man kan göra på en julafton än att flyga och jaga lite moln i strålande sol?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: PC

Grattis!


Juldagsvädret här uppe i Stockholm/Uppsala sög minst sagt och det blev bara till att ställa in :(

God fortsättning önskar Sigtunatomten

2007-12-25 @ 16:17:28
URL: http://pcreithe.wordpress.com
Postat av: Bengt

Tack! Gott nytt och allt sånt själv! Bättre lycka med vädret nästa gång!

2007-12-25 @ 22:10:05
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0