Hello World!

Bloggen med minst en trogen läsare, min sambo Pia :) Vi får väl se hur långlivat det här odödlighetsförsöket blir. Med lite tur tillräckligt lång tid för att bli uppsnappat av The Wayback Machine.

SonicBoomBlog? Vad i alsin dar ska det vara för något? Historien är ganska enkel. Jag är känd under ett antal smeknamn på nätet beroende på sammanhang. Ratatosk, BorgSquirrel och... SonicBoomBoy (SBB). SBB är mitt användarnamn på flygsiten G-kraft och är således det namn jag är känd som på chat, forum, fotogalleri etc. SonicBoomBoy's Blog => SonicBoomBlog. F ö kanske någon kommer ihåg den gamla låten Sonic Boom Boy som framfördes av Westworld :)

För den som inte hittade hit via min hemsida så kan du komma till den genom att klicka här. På den finns mer info om vem både jag och Ratatosk är för den som är intresserad :)

Ok, jag är flygtokig och smeknamnet kommer utav det, men bloggen ska inte enbart vara en flygblog (eller flog som min vän RvP kallar sin), jag lovar! :) Min sambo bloggar sedan många år här och hon sköter även en sida och blog för vår just idag 11 månader gamla pudelvalp Cisco som du finner här. Det tog lång tid, men som vattnet slipar ner en sten så föll till slut även jag för blog-vågens framfart.

Egentligen vill jag inte göra någon pretentiös programförklaring om vad bloggen ska handla om och i ärlighetens namn är jag väl inte 100 på det själv :) Jag tänker mig att det kommer att bli en vild blandning av saker som jag känner för att skriva av mig om, kanske inte så mycket privata problem och tankar utan snarare dagsaktuella saker i mitt liv eller i världen som jag vill säga något om. Om det kan intressera någon annan så håll till godo! :) Väl mött!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Robin

Nice!
Men du måste jobba på positionering för att erhålla en trogen kundkrets. Folk gillar att veta vad de får!
:)

Tailwinds!
/Robin

2007-02-21 @ 21:38:49
URL: http://flog.lionbullet.com/
Postat av: Pia

Härligt Konsulten. Äntligen bloggar du :P Men vet du... du har lurat ev. läsare till min lösenordsskyddade blogg. Remember!?

Ja du har som du skiver iaf 1 trogen läsare... I´ll be back :)

2007-02-21 @ 22:15:49
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0