Gökens Återkomst

Ibland är slumpen nästan lite otäck. Jag drog ner till klubben en sväng för att renovera att par skyltar som jag gjorde för ett år sedan. Det är nämligen städdag på klubben imorgon inför 75-årsfirandet den 24:e maj och jag hinner inte vara med då så jag gjorde min lilla bit idag istället. När jag stod och försökte få loss gammal seg tejp med ett rakblad så pratar någon svenska med finsk brytning precis bredvid. Vem står inte där då om inte Sami Kontio! :) (tidigare inlägg om Sami)

Han hade just landat med sin CAP232 på väg hem från träningslägret i Spanien och även en del flygning i Tyskland om jag förstod honom rätt. Han hade bråttom att få soppa och komma vidare för att hinna hem innan mörkrets inbrott så jag hjälpte honom lite grann. Han var nog på marken mindre än en timme så att jag råkade vara där nu igen.... vad är oddsen för det?! Och nu hade jag även en vettig kamera med mig, man lär sig av sina misstag, never leave home without it. Klicka för större.
Sami1Sami2Sami3
Sami4
Kärran har hunnit få en ny trebladig snurra under vistelsen på kontinenten.
Sami5Sami6
Sami7
Kul! När Sami ställde upp på bana 11 trots 290/10kts så upplyste jag om det på radion. Samis svar: "no problem, I have enough power!" :)) I'm sure you do, I'm sure you do!

Lycka till på tävlingar och uppvisningar i sommar Sami och välkommen tillbaks till ESSL - for all your refuelling needs ;)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Jonas

ah fint flygplan i bakgrunden där på bild #4 :)

2008-04-27 @ 13:30:34
Postat av: Bengt

You're a sick man ;) Alla som tycker att F50 är fint borde skickas till Guantanamo ;))

2008-04-28 @ 06:59:36
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Jonas(kräver mer Fokker50 bilder)

haha tror att du tycker om den innerst inne också men vågar inte erkänna för alla andra!

2008-04-29 @ 09:17:03

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0