Och Priset För Sämsta Timing Går Till...

... bilar. Aldrig går dom sönder när man lika gärna kunde åka kollektivt eller skjuta fram det man ska göra utan alltid vid sämsta tänkbara tillfälle.

Packad och klar för att åka till Västerås för ATPL-kursens refresh-vecka så stänger jag vänster bakdörr och ser att rutan är lite nervevad. *slarver" tänker jag om mig själv och ska hissa upp den varpå inte ett pippiskit händer... Jo förstås, det kraschar lite festligt inne i dörren :( Rutan visar sig också gå att röra upp och ner med handkraft men inte med fönsterhissen och håller sig därför inte stängd utan rasar snarare ner ännu mer.

Åka bort en vecka en vecka och 25 mil utan att kunna stänga fönstret, nä..

Som väl är kom jag på att grannen ju är glasmästare så han ryckte ut snäll som han är och konstaterade att någon plastdetalj pajjat och att enda raka var att tejpa upp det. Så 50 min senare kom jag iaf iväg och även om jag inte hade nån tid att passa så är det ju inte kul att stå där med ett sånt problem. Tack R!

Nu är jag i alla fall installerad hos min vän G i Lisjö och online... jobbiga de där stunderna när man inte är uppkopplad ;)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

Klag int... Du kunde bestämt dig för att åka upp tidigt på morgonen istället... ;-)

2008-08-31 @ 20:55:15
Postat av: Åsa

Ett trasigt fönster, vad är det? Jag minns när båda dörrarna på din Golf var sönder, så att du blev tvungen att kliva in genom bagageutrymmet. Har du blivit bortskämd på gamla dagar?

2008-08-31 @ 21:02:50
Postat av: Bengt

Rolf: mjo... tur jag inte gjorde så :)



Åsa: lol :D Ja... så är det väl. Van med nya bilar och att det bara ska funka och att det inte kostar nåt när saker pajjar.

2008-08-31 @ 22:44:01
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken härlig blogg du har du! Jasså var det ni som irrade omkring i korridorerna och såg allmänt förvirrade ut idag? =) atpl distans om jag fattat det rätt?

2008-09-02 @ 12:16:54
URL: http://beeergman.blogg.se/
Postat av: Bengt

Tack :) Jo, det stämmer :) Vi får ju aldrig reda på vilket klassrum vi ska vara i...

2008-09-02 @ 12:28:51
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0