Farlig Felkorrigering

image400
Jag har länge varit missnöjd med de nya glasögon jag skaffade för nästan 2 år sedan. Jag har inte stereoseende p.g.a. skelning och det leder till att jag använder ett öga i taget och olika beroende på avstånd. Det som hände med de nya glasögonen var att jag skiftade "dominant" öga från höger till vänster eftersom vänster helt plötsligt efter 35 år såg mycket bättre än höger. Jag har försökt att vänja mig och tänka att "det justerar nog in sig" men det gjorde det inte så jag stegade tillbaks till optikern och de tog det som en reklamation (tack snälla optikern!). Samma dag som jag åkte till U.S.A fick jag de nya glasen monterade och sedan dess har livet bara blivit bättre :)

Till saken hör att jag under, förmodligen lika lång tid, känt mig "dum", trög, segare i huvudet och radikalt sämre minne än vad jag är van vid att ha. Nu efter lite mer än 14 dagar med de nya glasen så törs jag säga att det hade att göra med synen. Min amatörmässiga analys säger att min hjärna hade så fullt upp att tolka den för den skeva synen att den inte orkade med lika mycket annat. Det känns bättre för varje dag och jag är jätteglad för det för vem vill gå runt och undra om man blir exponentiellt mer korkad och glömsk med åldern eller om man är totalt utbränd?

Så, har du skaffat nya glas (eller det var väldigt länge sen) och du känner dig dement så kan du vara felkorrigerad!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

Jahaa.... då får jag väl avboka din plats på demensboendet då :P
Jag är jätteglad för din skull att det ordnat upp sig :)

2008-03-19 @ 09:19:35

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0