Rekryteringsbonus Hitåt Tack! :)

En lägenhet som stått tom på området fick nya hyresgäster i helgen. Jag kände mig måttligt intresserad då båda var 50+ och rökare, hälsade i förbifarten sådär bara häromdan. Folk hälsar på varann i det område jag bor i, rätt trevligt. Idag när jag kom från träningen så var hon ute och rökte och jag sa typ "så ni har flyttat in nu?" och fick ett lite för familjärt svar. "ja, jag ringde förvaltaren samma dag som du tipsade mig om området".

Say w0t?!!

Då trillade polletten ner. För typ 3 månader sedan pratade jag med två kollegor från jobbet på pendeltåget hem och en av dom blev intresserad när jag beskrev mitt bostadsområde. Och visst var det hon och hennes man som nu flyttat in! Intressant vilken effekt något man säger kan ha på någon annans liv. De hade kollat lägenheten och sagt upp sitt radhus någon av de efterföljande dagarna. Kul grej :)

Tänk om snålarslena som driver området kunde tänka sig en liten rekryteringsbonus? :) Eller åtminstone ett litet tack? Men det är nog mer sannolikt att självaste jultomten släpper av en 747:a på bakgården den 24:e tyvärr.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Tomten

Jo, det hade jag visst... Men nu tar jag o skiter i't :(

2008-11-02 @ 21:12:16
Postat av: Bengt

:))

2008-11-02 @ 21:47:51
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Menar du att du inte kände igen henne, fast hon var din kollega?

2008-11-03 @ 07:57:32
Postat av: Bengt

Ja, hon jobbar på en helt annan avdelning, så "kollega", ja. Samma arbetsgivare.

2008-11-03 @ 08:27:56
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0