Trafikdårar...


Måste bara skriva av mig lite. Jag blev så paff och förbannad på samma gång nyss när jag var ute och åkte. Jag kom ner för en väg där jag skulle stanna och plocka upp en bekant. Jag hade en bil 20-30m bakom mig nedför vägen. Jag blinkar i tid innan och svänger in till kanten vid en utfart så jag är verkligen ur vägen. När den bakomvarande kommit fram till där jag stod, med högerblinker igång och bromsljuset tänt så lägger han sig på hornet 2-3s!?! Ilsket m.a.o "du står ivägen idiot".

Sen kör han förbi och tutar igen varpå jag både tutar och ljustutar i protest tillbaks. Vad gör stollen? Jo, tvärnitar och lägger i backen och backar snabbt tillbaks mot mig och stannar. Då blev jag så sur att jag hoppade ur och gick fram till honom och undrade vad han håller på med. "Jag var ju tvungen att uppmärksamma dig på att jag tänkte köra förbi"(!) och "du kunde ju ställt dig lite längre fram" (där det fanns mestadels fulla p-fickor). Jag bara sa "jag blinkade höger hela tiden, jag visade bromsljus, jag blockerade inte vägen och du kunde ju bevisligen komma förbi så det var då ett jävla skitsnack". Sen gick jag tillbaks och drog därifrån...

Tydligen så hade jag väl stört hans världsbild nåt kopiöst men det enda jag möjligen kunde gjort mer hade väl varit varningsblinker. Skulle jag åkt fram till parkeringen så jag har definitivt varit mer i vägen för honom och alla andra medan jag manövrerade in i en ficka. Om han skulle in på in/utfarten jag stod på kunde jag ha förstått honom lite bättre men, nej. Han hade god tid att se vad som hände, jag blockerade inte vägen... Jäkla spån :/

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Robin

Hmmm.... Det finns så mkt människor som mår dåligt som känner att de behöver ta ut dessa känslor på sina medtrafikanter.

Jag säger, låt det rinna av. Hon hade mens - eller han hade bajs denna dag.

2009-02-10 @ 22:52:36
URL: http://flog.lionbullet.com
Postat av: Bengt

Jo, det var bloggen som fick fungera för att "blow off my steam" om det hela iaf :) Nånstans ska man ju nollställa sin upprördhet, när man är i affekt så funkar det inte för mig att bara avfärda tyvärr.

2009-02-10 @ 22:56:20
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Yikes. Tur att vi inte bor i USA, då hade det kunnat gå illa.



Förstår att du blev förbannad och bloggen är ju ett utmärkt ställe att bli av med aggressioner på

2009-02-11 @ 07:59:49
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

Ja, i USA verkar det ju som om man skulle tänka sig för en gång eller två. Samtidigt vet jag inte hur vanligt det verkligen är med "road rage" där? Det skrivs ju fortfarande artiklar här när det hänt där men hur ofta händer det egentligen?



Om bloggen är ett bra ställe.. tja.. :) Men bättre än att slå eller bli slagen på käften iaf, eller skjuten...



Ni får stå ut hursomhelst ;)

2009-02-11 @ 11:11:08
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Du skulle ha ett eget privat jasplan som du kunde "leka" av dig med för att lätta lite på trycket!! Mvh David

2009-02-11 @ 18:39:37
Postat av: Bengt

Du är ett geni, David ;) Kan du bara komma på hur jag ska ha råd med det så ska jag ta med dig på en tur närhelst du vill :D

2009-02-11 @ 18:40:45
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0