*Gnissel & Gnäll*

Låt mig berätta en aning om mitt hem. Jag bor i ett bostadsområde som kommit till lite av en olyckshändelse. Det heter Tornby Park och ligger insprängt mitt ute på stans största industriområde. Det låter kanske inte så kul men när man väl kommer in på området så är man väldigt avskärmad från det faktumet och man tänker inte på det. Det låter så klyschigt men det finns en viss "bullerbykänsla" när man kommer in här. Faluröda hus varav en del bevarade/ombyggda från den enorma gård som en gång legat just här och vissa av husen daterar så långt tillbaks som 1700-tal.


Det är nära till industrierna på ena kanten men i de tre andra väderstrecken så är det mest stora åkrar eller gräsytor. Det har dock en tid nu stått klart att kommunen planerar en förtätning/utbyggnad av industritomter på denna mark och jag har även sett kartor i stil med den nedan.

Tornby Park är det gula till höger om den streckade markeringen.

Men det blir ändå plågsamt påtagligt hur det kommer att bli i verkligheten när man kommer hem en dag och ser det här... :(

De gröna pinnarna indikerar kant på hus och den röda som syns lite sämre uppe till höger indikerar tomtgräns. Var de verkligen tvungna att baxa det ända upp i röven på oss?

Trist skit :(

Det enda vi kan hoppas på nu är att de gör tomterna byggklara med servitut och grejer men att ingen bygger på dom på ett tag p.g.a finanskrisen. Nåja, nu har jag fått gnälla lite. Det kanske inte kommer märkas ändå? Verksamheterna får inte vara bullrande, farliga eller luktande iaf enligt kommunen.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Flytta till Bankekind vet ja Bengt! Flygplan över den lilla byn på låg höjd och nära till underbara Svinstadsjön!! Mvh David

2009-05-07 @ 18:58:23
Postat av: Bengt

Mja, finns det några fina hyreslägenheter där då? Tyvärr är det nog lite för dåliga kommunikationer för en som jobbar i Norrköping, misstänker jag.

2009-05-08 @ 07:06:13
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0