Mat För en Man

Tips till alla lata ungkarlar där ute! SBB goes matblogg :)

Sugen på lite potatisgratäng men *orka* skala, skiva, fördela, öppna, plocka och sen vänta 1-1.5h på att det ska bli klart? Testat djupfrysta snabbvarianter och insett att de smakar schimpans?


Testa den nya generationen som ligger i en tjock plastpåse i kyldisken! Förkokt potatis, god smet med massa vitlök i och bara att hälla i en form. Häll över lite färdig gratängost om du vill. 30min på 200 grader.


*mums*

Finns nästan ingen anledning att göra egen längre. Jag är rätt kräsen vad gäller mat och inte allt duger men det här är en höjdare! Flera märken finns men det jag kör med heter "Peka". En liten påse räcker till en eller två portioner beroende på om du äter något annat till eller inte. En stor påse fyller inte riktigt en stor form.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Torbjörn

Jag är skeptisk.



Också när det gäller påstående att du är kräsen när det gäller mat. Jag har sett vilken snabbmat du äter ;)

2009-09-21 @ 09:34:09
Postat av: Bengt

Jag har lärt från dom bästa - såg ju vad du åt sist vi träffades ;)

2009-09-21 @ 10:18:58
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Torbjörn

Ah... cheap shot :D

2009-09-21 @ 20:16:34
Postat av: Torbjörn

Fast... om jag inte minns fel så åt jag en hamburgare utan läsk eller pomme frites. Läs innehållsförteckningen in en potatisgratäng. Du får rätt lite för kalorierna misstänker jag.



Själv hade jag ju till och med sallad och tomat med ;)

2009-09-21 @ 20:18:02
Postat av: M

Skulle vi kunna få en komplett ingredienslista över vad påsen innehåller också?



/M

2009-09-22 @ 16:01:41
Postat av: Bengt

Ingen rädder för E-nummer här :)

2009-09-22 @ 19:56:41
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Ernest Laverdure

Peka Pom Culinair !!!???



En travesti på det franska språket ! Min hjärna kokar över !!!!



Jag väntar på varumärket "Pöka Pötatismös" det är ungefär samma klass på namn

2009-09-24 @ 20:33:29
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Bengt

hehe :) Folk i matbranschen går verkligen i bräschen för att sabba allt vad rättstavning heter. Jag får ofta slaganfall på vanliga lunchmenyer med läckerheter som ris otto och bruna böner...

2009-09-24 @ 22:26:06
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0