IT-världens Tid(be)räkning

Börjar inse mer och mer att Pias något syrliga kommentarer om tidsåtgången på mitt jobb stämmer rätt bra. Jag sa att det borde ta 2h, hon räknade med 4. Jag var rätt sne först för jag tyckte nog att det för det mesta gick rätt bra och som man tänkt sig. Sen har jag noterat att det stämmer mer och mer. De jävla burkarna gör aldrig som de ska... och renderar mig en massa merarbete.

Och den som tänkte sig en pik om att jag nog gjort något fel kan lägga ner det nu för det är nästan uteslutande mjukvarufel. Jävla utvecklarpatrask ;) Jävla Sun och deras Java-junk. Jävla Cisco och deras av buggar överfyllda operativsystem.image329
Skulle jobbat förmiddag idag med lite förändringar. Dessa slutade med att en phet Cisco-router i Stockholm vek in klövarna och jag fick åka dit för att återuppliva den. Helpdeskmänniskan som svarade på det nummer som dyra avtalet angav frågade: "är det här en server, eller?" varpå jag höll på att lägga på. Hur får såna människor teknikjobb?

Från 07.30 till 22.30 på en lördag före jul... jag är mindre road. Nåja, fina övertidstimmar blir det. Och så visade jag jobbet för en kompis på vägen hem, alltid kul med nån som är intresserad.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Amen ;)

2007-12-16 @ 10:37:18
Postat av: M

Bli inte arg nu! Det är inte bra för blodtrycket!

2007-12-21 @ 00:45:27

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0