Pudel 2.0

Min ex-sambo har ägnat ett par månader till att prata om att hon så gärna vill ha en pudel till. Cisco som kom till medan vi bodde tillsammans behöver en bror har det hetat :) Som tur är för henne så har hon en snäll mamma som lyssnat och sedan lovade att hjälpa till att lösa den saken som julklapp. Pia "went ballistic" av lycka och efter att redan idag ha hittat en vit valp på 5 månader från samma ställe som Cisco kom ifrån så sågs hon senast passera Jupiter på väg ut ur solsystemet :) Själv är jag mest glad att jag är befriad från valpkisstorkningstjänsten :))

"Husse" blev trots allt tillfrågad om namn på krabaten eftersom det gärna skulle vara ett "datanamn" på den här med. Efter lite bollande så fick husse en snilleblixt som anspelar väldigt mycket på Cisco, nämligen en mycket känd produkt från dom...
image346
Möt Cisco PIX. Eller Pix bara då, förmodligen Pixie i dagligt tal sedan. (bilden lånad från kenneln, tack!)

Troligen kommer jag att följa med upp till kenneln och hämta pyret på nyårsdagen eller liknande. Ska bli kul! :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Cisco

Puppe kan från en säker källa meddela att husse erkände att han "nästan" tyckte det var trevligt att plocka bajs i onsdags morse. Så vi får väl se om han inte smälter likt Piggelin när Pixie annländer :P

2007-12-27 @ 14:22:11
URL: http://vov.psdekor.nu
Postat av: Torbjörn

Grattis till tillökningen! Själv skulle jag nog inte orka med två hundar, men har man lite assistans så funkar det förstås också.

2007-12-29 @ 16:03:08
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Pia

---Pia svarar Torbjörn---
Man går lika långt med 2 hundar. Fyller på mat och vatten lika ofta. OK... man får 2 hundar att fostra vilket självklart betyder merarbete. Men å andra sidan behöver man inte lägga lika mkt jobb och tid på att underhålla sin hund. De leker med varandra. Sen får man dubbelt så mycket gos och kärlek. Det enda som är ett stort minus är kostnaden. Det är där min mor kommer in i bilden. Hon är fullt införstådd i att jag kommer att behöva lite pengastöd om det ska gå runt.

2007-12-31 @ 13:24:57
URL: http://vov.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0