The Grand Plan (subject to change within the next 5 min)

Luftis har nu formellt godkänt mina ögon för class 1 medical :) Nu är det bara resten kvar som sagt. På fredag så ska jag vara tillbaka på Flyg- & Dykmedicinskt Centrum i Stockholm för att göra resten av testerna. Jag är redan något orolig över ett par saker, man är ju ingen ungdom på samma sätt längre. Vi får se.

När jag förhoppningsvis har ett class 1 i hamn så kommer nästa svåra puck, att hitta en teoriutbildning som passar mig och som inte är fulltecknad. Jag borde ha inventerat utbudet redan men har inte orkat engagera mig :( På något sätt vill jag kanske veta att det är värt mödan (d.v.s. att medical blir ok först). Jag behöver också både börja träna mera seriöst för att få kondis att orka plugga och ö.h.t. komma i bättre form, har redan kört lite cross-trek på Friskis men intensiteten måste ökas. En del teoriskolor har intagningsprov baserade framförallt på matematiska färdigheter, m.a.o. så behöver mina rätt klena kunskaper på området dammas av... om jag inte kommer in på existerande meriter. It's an uphill climb...

Sen är det frågan om att ta ledigt från jobbet eller plugga på distans. Att köra på distans är ju bra då jag kan jobba och dra in pengar under tiden, samtidigt får man ju fråga sig om jag kommer att orka göra både och? Dessutom tar det längre tid in alles (nästan ett år). Jag har i alla fall fått låna hela teoripaketet redan nu av en vän som just blivit färdig med sin teori och ambitionen är att jag ska börja läsa den på egen hand under kvällar, helger och julledigheten. Vi får se hur det går med det... det är 8000 sidor och 14 prov! Se bild nedan. Själva flygtiden är inte mycket, max c:a 30 timmar till. God hjälp kommer jag väl förhoppningsvis ha av all den teori som jag redan läst förut. Jag kommer ju ha ett bättre utgångläge på så vis än många 20-åringar ;)
image328
Låter som om jag mest ser bekymmer va? Tja, lite så är det kanske men om jag tar ett steg i taget och inte rusar in i det så ska det nog gå bra. Det är inte lätt att bygga kondis, pluggvana, självförtroende och styra om hela sitt liv på kort tid. I synnerhet när man blivit så lat och bortskämd som jag :) Men, det är dags att göra något nytt känns det som och det är ju ett bra läge för flygjobb nu sägs det. 40-årskris, anyone? :)

Sen är det här en gammal "hang-up" också. Jag blev alltid misstrodd när jag var yngre och sa att jag ska bli trafikflygare. Jag ska f*n bevisa att jag kan. Även om jag inte får jobb i slutändan så ska jag ha haft utbildning och behörighet. LFK kanske åtminstone kan ha nytta för en rundflygspilot :)

Väl väl. Resan kan vara slut förr än man anar. Nästa checkpoint är som sagt på fredag.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Älskade Bengt... i mina ögon är du en stor hero i alla lägen. Tro på dig själv... jag tror på dig :)

2007-12-07 @ 21:36:03
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: M

Go for it!

Kan vissa klena stackare från Götet klara av detta, kan också du!

/M

2007-12-08 @ 10:01:31
Postat av: Åsa

Ta en sak i taget och sluta ta ut dina misslyckanden i förväg. Jag är säker på att det går bra.

2007-12-08 @ 10:17:37
Postat av: David

Cykla mellan Tornby Park och LFK vore något för dig kanske? Och så går du mellan dessa punkter framåt våren när vädret blir bättre. Kondisen kommer till dig fortare än du tror om du kör "mitt" program Bengt! Mvh David

2007-12-08 @ 13:31:18
Postat av: Bengt

Jo, tanken var att cykla till stationen nu när jag pendlar med tåg och cykel införskaffades. Men nu när vädret är så opålitligt och bussen går alldeles förträffligt bra så... får ta upp det till våren. Har provat att gå hemifrån till Rejmes ett par gånger, nästan lika långt som till LFK, och det är en stadig bit. Tar typ 40 minuter. Men på LFK kan man ju ha trevligt också, bra idé :)

2007-12-08 @ 13:34:59
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0