Att Hugga i Sten

För ett par veckor sedan var jag ute på ett litet "mission". En bekant ville att jag skulle ta lite flygbilder över ett par stenbrott som han är insyltad i. Jag högg tag i RvP som är en erfaren stenbrottsfotograf/pilot och flaxade iväg över de östgötska nejderna. Vi hade fått koordinater för båda brotten från nya eniro.se och RvP trollade in dom i GPS'en så det inte skulle kunna gå fel. Min nya Nikon D80 skulle också få en chans att visa vad den gick för.

Stenbrott2

Första hålet i myllan dokumenterades utan problem som synes på bilden ovan.

Stenbrott07

Och så lade vi det andra till handlingarna. Trodde vi, ända till ett mail med följande lydelse rasslade in:

"Bilderna över ****** är bra men täkten utanför ****** är tyvärr inte rätt täkt, denna tillhör en av våra konkurrenter"

*bummer*

Hursomhelst så fick vi lite fina bilder på stenbrott och en anledning att dra ut och flyga och plåta snart igen. Vi lärde oss också att 1) inte lite på en icke-flygare beväpnad med eniro.se eller 2) inte lita blint på GPS. Nästa gång kanske RvP får testa sin egen nya D80 som han köpte kort efter denna tur. Han kunde bara inte hålla sig från att göra som jag och pensionera D50'n :)

SE-LBV

Ovan en liten bonusbild på SE-LBV framför klubben samma fina vinterdag som vi var ute och bokstavligen högg i sten...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Kul med bilder :)

2007-02-28 @ 23:05:44
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0