Cisco hos Farbror Doktorn

Cisco som nu bor på annat håll tillsammans med Pia har på något sätt lyckats spräcka en klo och är just nu hos veterinären. Pia är orolig fast jag tar det lugnt, en sprucken klo är säkert inte rocket science för dom. Fast oro smittar av sig ibland vare sig man vill det eller inte.

Fick reda på att han ska sövas och fastän jag sett det hundra gånger på TV så är det ju min lilla puppy som ska sövas. Lite otäckt är det nog om jag verkligen känner efter. Men allt går säkert bra och han kommer nog att vara en syn för gudar ikväll när han tultar runt med bandage och narkos kvar i kroppen :) Synd att jag missar det.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Peo

Då blir det tratt efteråt. Vår hund har sövts en gång (när vi stal hans manlighet från honom...) och skulle gå med tratt i en dryg vecka. Han fullständigt vägrade att gå någonstans med tratten på sig och när han väl gick några steg framåt slog den i väggar, dörrar och trösklar! Så det blev att skippa tratten...

2007-07-31 @ 15:03:55
URL: http://marklund.wordpress.com
Postat av: SonicBoomBoy

Senaste nytt är att puppe är hemma, med manligheten i behåll men delar av en klo eller två fattigare. Inget bandage och ingen tratt men väl en penicillinkur. Pigg och glad så underhållningsvärdet ligger på normalt hög nivå. Alla glada och lättade :)

2007-07-31 @ 16:07:33
URL: http://www.ratatosk.nu/
Postat av: Cisco

Vetten va snäll trots att han stack mig med sprutan och grejade med mina framtassar. Två trasiga klor... Aj aj! Men det minns jag inget av... för då sussade jag sött och drömde om saftiga köttben. Vetten säger jag är ung, frisk och stark men en mkt bra kondis. För jag hann knappt somna så vaknade jag ur nakosen. När matte kom för att hämta mig stod jag upp i buren och viftade på svansen. Jag är fortfarande lite trött men klarar t.o.m trappen om jag måste.
Voff!

2007-07-31 @ 16:09:04
Postat av: Torbjörn

Skönt att Cisco mår bra! Vi hade ju lite strul med Buster som spydde lite blod för ett tag sedan och låg på sjukhus några dagar. Det var inget kul det heller så jag vet hur det känns :)

2007-07-31 @ 16:20:16
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0