Men Vaf*n?!

Jag inte upplagd för dåliga skämt såhär sent på kvällen, tuff tur för mig att jag kollade corren.se. Visar sig att Vingpennan, ett pris som Flygrevyn delar ut "till någon som genom sin gärning ökat allmänhetens förståelse för flyg" i år har tillfallit Sveriges sämsta flygjournalist, Håkan Wasén på Corren.

Jag blir mer och mer illamående ju mer jag läser. Håkan råkar skriva om flyg men han är journalist och som så många andra av det släktet så sätter han inte faktariktighet utan "en bra story" i första rummet. Jag kan säga att jag genom åren inte läst en enda artikel av honom som inte innehållit minst ett flagrant fel som jag som halvlekman direkt kunnat se. Att kalla honom kompetent på området är ett hån.

Visst har han säkert bidragit till att öka förståelsen hos den del av allmänheten som inte har någon kunskap alls, men det svider in i själen att se någon som i den insattes ögon håller samma kvalitet och integritet som en murvel på Hänt i veckan eller Aftonbladet bli förärad ett pris för saken. Ursch.

Nu får jag väl sno mig på att skaffa utgivningsbevis eller nåt så jag inte blir stämd för förtal... Även om jag kan bevisa att jag rätt i sak. Å elakare bloggar om folk än min är lätta att finna. Håll till godo :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0