4041 Dagar Senare...

Den 7:e oktober 1996 gjorde jag min första dag på Cap Gemini Sverige AB. Idag den 31/10 är jag inte längre anställd av Capgemini utan EDB dit Cap sålde sin outsourcingdel för några år sedan. Jag har trots det varit djupt insyltad i driften av Cap's interna infrastruktur hela tiden och det var först idag som jag slutligen lämnar sfären helt och hållet i och med att jag blir statsanställd.
image287
Det hade blivit en hög med passerkort och nycklar som skulle lämnas igen på Linköpingskontoret i morse. Det är en väldigt konstig känsla att frånhända mig möjligheten att röra mig fritt där, där som är "mitt" kontor. Ingen annan ska ju hållas i min datorhall... Suck. Samtidigt så har jag varit rätt trött på det också även om saker ändras och utvecklas. Kanske kommer jag att få knäcka extra som underkonsult nångång i framtiden, man vet aldrig.

Det är en massa pill när man byter företag och telefonnummer, mailadresser och annat. Spara filer, spara undan mail, flytta kontakter till nya telefonen, ställa in den som man vill ha den, uppdatera med alla kollegernas nya nummer, sprida sitt nya nummer, tidrapportera det sista och en massa annat. Har säkert tagit gott och väl en arbetsdag i anspråk totalt.

Vi har idag också tagit farväl av en kär och mycket kompetent arbetskamrat som tyvärr under mindre värdiga former ofrivilligt skiljts från möjligheten att jobba vidare tillsammans med oss som anställda av kunden. Lycka till hos din nya arbetsgivare, Claes!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0