Oskulder & Pytteflygplan

Idag skulle jag flyga med mina nya grannar, R & E, ett par i 20-årsåldern. R hade aldrig flugit förut och E var lite skraj. Men med 2kts vind, lugna gatan i luften och bleke på Vättern, vad kunde gå fel? :) En flygoskuld färre och båda landade trots viss oro i början med stora leenden på läpparna :)

Jo, ingen av oss fick med kamera... mer än mobil då. Illa. Men riktigt jävla illa blev det först när T kom åkande med sin Cri-Cri på släp, oh the pain! :( Men några bilder med mobilen blev det i alla fall, brusiga och dana. Med lite tur nappar T på mitt erbjudande om lite fotoflygning så jag får se den i luften. Han var uppe en första sväng med den i Sverige medan jag själv var ute över östgötaslätten...
image485
Så här glad ser R ut nånstans i trakten av Mjölby på 3000ft.
image486
Och så här samlad ser T ut efter sin premiär i svensk luft :)
image487
2 motorer på 15hk var och ok för inverterad flygning och full avance :) Det ni!
image489
image490
T klär av sig flygplanet :)
image491
Och med några enkla handgrepp tar man bort vingarna och ställer in hela rasket i en trailer.
image492
image493
Jag saknar ord för hur coolt jag tycker det här lilla flygplanet är. Och T som köpt och tagit hit det, vilken underbar grej! Jag längtar efter att få se det in action med egna ögon!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: F

Sicken liten cri-bat. Ser fram emot lite a2a-shots på den "lille twin".

2008-04-25 @ 00:26:22
URL: http://lae.blogg.se
Postat av: M

Skitcool pryl. Vad kostar en sån då?

2008-04-25 @ 08:31:13
Postat av: Bengt

Ja, säg det :) Det är ju ett hembygge och det finns ganska få i världen (~150). På en site jag tittade på igår indikeras att priset är mellan 100-150 000:- för en, mindre för ett ej färdigt bygge i vanlig ordning. Helt lätt är det inte att få tag i en och rätten att använda ritningarna säljs visst i mycket begränsad omfattning.

2008-04-25 @ 10:48:30
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: David

Den där skulle jag gärna se över Björsäter! En vacker dag kanske.... Mvh David

2008-04-25 @ 16:22:04

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0