SonicBoomTaxi Company

Ern från chatten skulle till stan på jobb och fick inte plats på tåget hem till E-town (E-tuna) så han ringde sin lokala leverantör av flygtjänster - moî :) En liten tur ESSL-ESSU i det fina vädret såhär kunde man bara inte tacka nej till!

Tog lite bilder förstås, inget på vägen dit, bara vanligt vackert väder och inget speciellt. E-town bjuder på rätt mycket flygplan trots att flygplatsen är liten. En del veteranflyg, bl a startade en de Havilland Chipmunk när vi landat. Tydligen finns det även en sådan i EMFK, hade ingen aning :)
ESSU2
SE-KEN kan trots sin oranga färg vara rätt fin ändå ibland som jag även noterat förut.
ESSU1
En del registreringar kunde man kanske kunnat klara sig utan?
ESSU3
Uppställd på bana 36 på ESSU för hemfärd. Resten av bilderna får tala för sig själva.
ESSU4ESSU5ESSU6ESSU7
ESSU8
Att flyga är att leva - eller hur var det? :)

Totalt blev det 40+43 minuters tid i luften och 2 landningar. Allt gick som smort och lite mörkerflygning i slutet var ju inte fel. Snart är det slut med det för säsongen då man inte får landa på ESSL efter 22... :(

På vägen hem från klubben höll jag på att köra över en räv mitt i stan... den brydde sig föga om min stora bil, mina blinkande helljus eller tuta. Den bara lommade iväg sakta som om den ville säga - "jaja, eftersom du tjatar så" :) En lång titt fick jag iaf på detta vackra djur. Trevligt :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0