Sveriges Snabbaste Flygblogg - Nu Något Långsammare

För jag kunde ju ha fått ut den här bilden 10 minuter efter det att det hände om inte blogg.se varit nere... :(

image440

KLM:s första flygning Amsterdam-Linköping fick eskort av en 39:a från Saab - givetvis :) Trevligt att Saab trots att man inte är ett flygföretag på samma sätt som förr ändå kan öppna plånboken och göra något som flygfolk uppskattar!

Jag undrade vad det var för jet noise på en söndag lunch och gick för att titta i fönstret. Först förstod jag inte riktigt vad det var jag såg när båda kärrorna kom rakt emot mig där jag stod men när de passerade över så blev det bråttom. Sprang som en gasell ner för trappen efter kameran, kastade på 55-200VR-optiken och ut på balkongen utan att ta hänsyn till vare sig persiennen som hängde för dörren eller att jag inte hade nåt på benen :) Max zoom och fel iso-inställning gör bilden lite grynig men ändå väl så tydlig :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

Det var ju tur att kallingarna var på iaf. Annars hade du väl snubblat :P

ps. jag bättrar mig ;)

2008-04-01 @ 14:31:48
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: David

Jag hade tur igår! Precis när jag skulle cykla hem efter ett huggarpass kom KLM rakt över huvet på låg höjd. Mycket tyst var den. F 70 ser nästan ut som en affärsjet på steroider! Snygg bild oxå! Var ju lite bitter att dom inte gjorde en sväng utåt Björsäter i söndags. Hörde bara jasens buller då. Mvh David

2008-04-01 @ 18:21:39
Postat av: Bengt

Mjo, blir till att ta kameran nån fin dag och ge sig ut och ta lite fler bilder på "nykomlingen". Fast Saabs vakter gör inte uppdraget allt för enkelt :(

2008-04-02 @ 10:53:36
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0