Århundradets Mest Korkade

Många mindre genomtänkta lösningar har man sett genom åren inom IT men det här tar f*n priset alla kategorier! Dumstruten sätts idag och för all framtid på ASUS huvud. Jag köpte ett P5B SE-moderkort för att det har stöd för allt jag behöver och RAID i synnerhet. Köpte två diskar för att fortsätta köra RAID1 i den nya burken såsom jag haft som standard länge nu.

Tro att jag blev krontokig när jag upptäcker att kortet har stöd för RAID0, 1 och JBOD minsann men uteslutande och endast i konfiguration med en intern disk (SATA) och en extern disk (eSATA)!!! Inga andra konfigurationer stöds för RAID! Vem i helvete vill ha ett moderkort med ett RAID-stöd där man inte ens har valet att kunna köra RAID med sina interna diskar?!?!

Nåt mer korkat får man leta länge efter. Jag övervägde om jag skulle kasta en av diskarna efter Datorbutiken.com så jag ändå kunde bygga min nya burk ikväll men om jag ändå måste returnera något så får det fasen bli missfostret till mobo och inget annat. Känslan av att ha blivit snuvad på lite kul ikväll är stark...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Det var en jäkla tur att förklarade för mig på vanlig svenska (dock med nerdbrytning).

2008-02-13 @ 22:49:37
Postat av: Åsa

Jag fattar ingenting.

2008-02-13 @ 23:16:01
Postat av: Rolf

Summerat: BoB är putt...
Jag lovar, nästa gång kommer han att lusläsa den tekniska beskrivningen!
Distansköpslagen är bra att ha....

2008-02-13 @ 23:48:06
Postat av: Bengt

Jaja... det var inte avsett att _alla_ skulle förstå det. "IT för icke-tekniker-bloggen" bor inte här.

2008-02-14 @ 09:03:47
URL: http://sbb.blogg.se
Postat av: Cisco & Pixie

Vi tycker du ska blogga ner om oss. Då skulle alla förstå ;)

2008-02-14 @ 11:36:05
URL: http://vov.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0