Nostalgitripp

I samband med flytten bestämde jag mig för att nu får det vara nog med sparandet på alla dessa disketter! Men precis som med gamla videoband och annat så vill man ju inte kasta urskillningslöst så jag satte mig och kollade igenom allihop och boy vilken nostalgitripp det blev...
image375
Jag hittade min allra första floppy som jag gjorde specialarbete på i skolan 1990 och som svek mig när jag bara hade sista utskriften kvar... Hittade massa kul gamla programvaror som inte många kommer ihåg längre. How about Telix? FrontDoor? Bluevawe? Inte det. Stacker, Windows Entertainment Pack, Leisure Suit Larry eller Norton Utilities då? :) Bootdiskar för Xircom parallellportsadapter? :) DOS 6.22? Wolfenstein 3D? Trumpet Winsock?
image377
Filer gamla som gatan... prova augusti 1993 och den går fortfarande att öppna! Programmet i fråga ett spel som heter BioHazard som var ett rätt bra nivåspel på sin tid.
image376
En fileinfo.diz från Nordic BBS :) Nordic var Sveriges största BBS på den tiden med typ 10 linor eller nåt. Lennart blev redan då också den första i Sverige att få krypa i kurran för "fildelningsbrott" och "lagen om elektroniska anslagstavlor" kom till runt den tiden.

Allt från den tiden när 16450 eller 16550 var skillnaden mellan liv och död. Tiden när 1MB RAM kostade 1 000 riksdaler. Tiden när 256 färger på skärmen gjorde att man kunde se porrbilder men inte annars. När Office 6.0 var på 40 disketter och tog dygn att tanka hem på 14 400... När interrupter och basadresser kolliderade hej vilt.

Those were the days...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: P

bredband, konsultuppkoppling på PCduo är mer min melodi ;)

ps.jag tror inte det är sant att "hamstern" har kastat saker :o
Är du säker på att du inte har skaffat ett hemligt förråd att förvara gamla klistermärken och sladdar i??

2008-02-10 @ 15:50:49
URL: http://pia.psdekor.nu

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0