Top Gun :)

Efter en period med mest flyttande och annat så har jag lyckats fokusera så mycket på flygutbildningen så att jag har valt en skola jag vill läsa teorin på, BFSAA i Västerås (Bromma Flygskola / Scandinavian Aviation Acacdemy), a.k.a "flyggymnasiet". Skickade in alla ansökningshandlingar och kopior av betyg från stenåldern, cert och medical och idag kom mitt välkomstpaket, jag är antagen! :) Den 2:a juni börjas det.

Det mesta handlar förstås om att slanta upp $$$ eftersom det är en kommersiell skola men vissa krav på betyg och annat finns ändock så jag är glad att de inte hade några invändningar. Eftersom det är sisådär en 18 år sedan jag satte min fot i skolan sist, än mindre räknade med någon mer avancerad matte så har jag tagit hjälp av min goda vän Å för att damma av lite gamla färdigheter på området. Det gick över förväntan bra så jag ska nog snart vara i skick för lite ekvationer, trigonometri och annat som kommer att behövas :)

Nu är det "bara" dags för nästa del i masterplanen, att få lämplig mix av ledighet beviljad. Det kan fortfarande ta en ända med förskräckelse men vi får hålla tummarna för att chefen är välvillig. Oavsett det så kommer det att bli ett avancerat pussel att lägga för att varva semesterdagar med tjänstledighet deltid och bästa mix av studiemedel så jag inte överskrider maxbeloppet under tiden jag läser och jobbar samtidigt.

Kursen är helfart på distans och jag har tänkt ta ledigt två dagar i veckan för att tillsammans med helgen och visst kvällspluggande få ihop erforderlig studietid. Sen blir det också totalt 6 veckor som jag ska vara på plats i Västerås för teoriundervisning och prov. Totala längden är 34v och om jag klarar alla prov första tillfället så kommer jag att vara klar i början av februari nästa år.

Lite scary är det men hittills har ju allt gått vägen och det är ju bara upp till mig så länge jag bara får ledigt nu så...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Å

Gratulerar till antagningen!!

2008-02-21 @ 22:04:06
Postat av: chima

*ler* lediga rum finnes.
Grattis!

2008-02-22 @ 07:40:01
URL: http://www.metrobloggen.se/matklockan
Postat av: Torbjörn

GRATTIS!

Go go go Bengt! :D

2008-02-22 @ 08:45:23
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0