ATPL Dag 5&6 + Distans

Som ni nog förstod av det tidigare inlägget om hotellet så var jag en sväng i Västerås även denna vecka. Det var de överspillande 2 dagarna från den korta veckan innan som skulle städas av. Med förra veckan i bagaget så var det Inget märkvärdigt egentligen och schemat var som följer:

Dag 5
F.m. ALW
E.m. HPL

Dag 6
F.m. MET
E.m. ASP

Bara gamla kändisar utom HPL som var första och enda gången. HPL trodde jag skulle bli ganska lätt och det kanske det blir också men det var en liten överraskning ändå hur mycket det verkar omfatta nu. Jag tror att det största problemet ligger i engelska medicinska termer även om mycket av det är latin. Jag har väl också en viss fördel av att ha växt upp med en sjuksköterska och ha glott på massa sjukhusserier på TV en gång i tiden :) Vi får se...

Lite snabb matematik och koll ger också att jag nu haft min första dag hemma för självstudier. Den här biten har oroat mig lite, det är en utmaning mot mitt lata jag att strukturera upp dagen så att jag kommer att kunna hålla den höga takten som krävs. Första dagen gick rätt bra om jag får säga det själv. Har nog fått till c:a 6-7h effektiv tid varvat med mat och en liten power nap på eftermiddagen. Det enda jag inte lyckats med var att köra vidare ett par timmar nu på kvällen men det duger. Det duger bra, bättre än jag trott nästan :) Jag är en annars en mästare på att hitta sånt som är roligare att göra och skjuta saker på framtiden. Den mentala förberedelsen jag ägnat ett par månader åt kanske har hjälpt lite trots allt :)


Soffan har blivit högkvarter för studierna tills vidare. Lurar på att försöka skapa en bättre studieplats samtidigt som soffan erbjuder mycket flexibilitet för sitt/liggställningar och min rygg skulle nog ha vissa synpunkter rätt snart om jag bara satt kapprak på en stol hela tiden.

Dagen har mest ägnats åt att renskriva anteckningarna från de 6 dagarna på skolan. Ett bra sätt att repetera alltihop tycker jag och samtidigt föra över anteckningarna i separata block för varje ämne som jag sen kan bygga vidare i när jag läser ämnesböckerna. En del har jag begripit bättre nu och en del frågetecken har dykt upp där jag antecknat för dåligt... "vad sjutton var det där om nu då?" :) Fick även slå en signal till min personliga mattecoach Å för lite frågor om α, ρ och koefficienter :)

Imorgon en dag på vanliga jobbet och sen får vi se om jag lyckas "keep up the good work" fre-sön. Första diagnostiska provet är också på söndag.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0