Grannarna Dunkar Takten i Väggarna

Inte riktigt kanske... men mer än förut. Jag har varit på jakt efter ett par externa högtalare till mina laptopar. Laptopar är har ju oftast inte de fysiska förutsättningarna att frammana speciellt bra ljud. Rammstein låter mest som en förrymd musfarm vilket är lite... tja... inte som det borde vara. Finns en del varianter men jag har inte hittat det jag hoppades mest på, ett par som går att montera på skärmen.

image410
Döm om min förvåning när jag stegade in på Clas Ohlson i Skellefteå och snubblade över dessa. Skeptisk som jag är mot vad CO brukar kränga så frågade jag om de hade ett par man kunde lyssna på innan. Nej, det hade man ju förstås inte men jag var välkommen att kasta dom efter dom om jag inte var nöjd. Gott väl, jag köpte ett par.

För 249:- så får man ett par med en liten väska och inbyggd förstärkare som går på ström från USB. Ljudet? Jodå, bättre än de inbyggda och efter lite skruvande i equalizern på ljudkortet så låter de helt ok även om man inte ska tro att de fixar någon vidare bas... De sitter bättre på min HP vars skärm inte har rundade kanter som Lenonvo'n har. Sen undrar jag ju lite varför de inte tar ljudet via USB när man ändå ska koppla in den där för strömförsörjningen. Hade kunnat bli en sladd mindre...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Åsa

Clas Ohlson i Skellefteå? Tala om att gå över ån efter vatten!

2008-03-28 @ 08:15:03
Postat av: Bengt

Dalälven måste vara "ån" då? :)

Jag hade tid över när jag var där så jag roade mig på gubbdagiset.

2008-03-28 @ 08:31:55
URL: http://sbb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0