Jag är Sjuk

För vad annars man ska man kalla det när jag börjar gilla Vi (vim) :) Jag har blivit besatt! Somebody call an exorcist!

Jag insåg just detta när jag spontant använde Vi istället för Pico på min OpenBSD hemma... Så kan det gå efter en massa zonfilsredigering på jobbet där inget annat verktyg finns tillgängligt.

Om 15 år till så kanske jag skriver samma sak om Emacs... gud förbjude!

1G
8 dd
^:wq!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

Å! Det finns hopp! ;-)

2008-05-12 @ 20:58:21
Postat av: Åsa

Vad är det för fel på emacs nu då?

2008-05-12 @ 21:18:20
Postat av: Bengt

Tja, säg det :) De få gånger jag råkat starta emacs har jag fått boota om burken för jag kommer inte ur... användarvändligheten brister skulle jag säga. Även om man precis som med Vi kan lära sig Emacs och älska det :)

2008-05-12 @ 22:01:12
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ctrl-x ctrl-c

2008-05-13 @ 10:40:53
Postat av: Bengt

Funkade inte då och där iaf, så mycket data kan jag så jag provade det uppenbara :) Whatever.

2008-05-13 @ 16:04:16
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0