The Läge

Känns som jag varit dålig på att uppdatera bloggen med läget i livet eller kanske framförallt studierna. Jag var fullt införstådd med hur hårt jag slet och kämpade för att både hänga med och göra bra ifrån mig i det nya okända studielivet under förra (första) blocket i utbildningen. Men exakt hur hårt jag faktiskt slitit stod inte helt klart förrän det var färdigt. Jag "stupade över mållinjen" och som ni vet så gick det ju bra.

Vidden av utmattningen blev dock inte uppenbar förrän det nästan omedelbart ånyo skulle gasas fullt. Jag har haft en rätt kämpig uppförsbacke att hitta tillbaks till formen och jag har tillåtit mig själv lite för mycket släpphänthet men det har känts som jag inte haft nåt val. Geisten, energin, orken har bara inte velat infinna sig. Jag har t.o.m övervägt att skjuta upp andra blocket ett "steg" men det räcker med att tillåta sig att tänka tanken för att lite uppkäftighet ska infinna sig :) Det bättrar sig hela tiden och snart är jag uppe i full speed igen men det det kostat är möjligheten till ett försprång i studierna, nu ligger jag istället en veckolektion efter precis som förra blocket :(

Schemaläggningen av studierna i detta blocket har i.a.f. ett styng av mänsklighet i sig då v.52 bara innehåller en lektion och v.1 är helt studiefri :) Eftersom jag inte är någon julfirare av rang så räknar jag med att kunna ta igen mycket under storhelgerna. Dessvärre känns det som om ämnena är tyngre (i.a.f. tråkigare) än förra blocket så vi får se hur det kommer att gå. Många saker känns som jag läser om och om igen utan att det fastnar i minnet så lite trött är skallen fortfarande. Lurade på att dra utomlands i v.1 för lite rekreation och studier på stranden men dels så ska man ju ha råd och sen är det nog helt fel vecka att försöka hitta nåt ledigt i misstänker jag så den idén kom aldrig av ritbordet :(

F.ö. så har jag äntligen tagit tag i min träning igen. Jag tappade bort rutinen efter San Francisco-veckan i februari med tillhörande jet lag och mycket på jobbet. Förut kunde jag cross-trekka 30-35min med belastning "11" på maskinerna och höll en takt på c:a 60rpm. När jag började igen för ett par-tre veckor sedan så fixade jag bara 20min med samma parametrar. Nu efter typ 10 pass så är jag tillbaka på 30min, ibland mer och det känns bra i kroppen. I dag kunde jag t.o.m. spurta lite de sista minuterna. Pulsen är hög om man får tro maskinernas mätare (>140) men andningen går ner hela tiden :)

Veckoschemat är fortfarande studier to-sö men denna veckan och nästa blir lite skruvade genom att jag fick jobba torsdag denna veckan så blir ledigheten fr-må istället. Jobbar ti-on och då är det avdelningskonferens på Söderköpings brunn och sen ledigt de vanliga to-sö. Blir en sliiitig vecka på jobbet tror jag... :))

Eftersom den mörka säsongen gjort entré så passade jag också på att byta toppbild här i bloggen till en mer årstidsanpassad :)

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0