Fresh Start!

Nu är jag tillbaks i Västerås igen för att börja läsa 7 nya ämnen. Men före jag åkte iväg hit så skrev jag förstås det sista av det förra blockets prov för luftis, det i POF.

Och det gick bra! :) 93% blev det, ganska otippat bra återigen... var inte så säker på att det skulle gått bra med tanke på att det bara är 40 frågor vilket ger max fel på 10 st då. Kände mig inte säker på fler än hälften typ...

Högen av böcker har nu krympt med såhär mycket

från den här stapeln


Det är en stor lättnad inte bara i kilo utan att jag faktiskt både klarat av utmaningen såhär långt och att jag nu till 100% kan lämna HPL, POF, MET, ASP och ALW bakom mig och helt fokusera på

FPM - Flight Planning & Monitoring
INS - Instrumentation
GNAV - General Navigation (spana in bok #10 i högen...)
RNAV - Radio Navigation
OPP - Operational Procedures
M&B - Mass & Balance
PER - Performance

Från och med nästa vecka är jag också "ofinansierad", d.v.s. tjänstledig på riktigt med reducerad inkomst. Planeringen vad gäller ledighet och pengar har hittills gått 100% i lås (förutom börseländet då).

Smooth :)


Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Jag tycker du ska vara jättestolt att du redan tagit dig halvvägs genom utbildningen. Bra kämpat!! Nu är det bara resten kvar ;)

2008-10-06 @ 21:59:49

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0