Grattis H!

H och jag har känt varann i ~2år, ända sedan jag började hänga på G-krafts chatt. Då gick han på SPU och kunde knappt flyga. Vi har slängt käft (mest online) och också träffats av och till sedan dess. Jag lärde honom lite grunder i instrumentflygning när han var på besök på ESSL, sen blev han färdig med CPL/ATPL/allt i grundutbildningen. Allt medan jag fortfarande gick och funderade/planerade och blev inspirerad av bl a honom att ta tag i min egen fortsatta utbildning.

När han blivit klar så såsade han runt ett tag och klagade mest på att inget hände tills Ryanair hörde av sig en dag. Han fick gräva fram en fet hög $$$ och gick sen type rating på Boeing 737-800 för Ryan och idag har han äntligen (flera inställda tillfällen) fått flyga the real thing, de obligatoriska "studsarna" för att bli färdig och godkänd som First Officer! Möjligen börjar han jobba redan nästa vecka!

Grattis som fan, grabben! (men än har du inte fler timmar än jag ;-))



Inlägg #300! :)


Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Pia

Hörrudu SBB. H är faktiskt lite min oxå. Så jag passar på att gratta H här även jag.



SuperduperGRATTIS H Diva

2008-10-21 @ 19:54:57
URL: http://pia.psdekor.nu
Postat av: H

hehe tack så mycket B och P :)

känns bra att få börja flyga igen

2008-10-23 @ 08:41:42

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0