Duger / Suger?

Såhär blev veckans utfall. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka ännu. Det är märkligt hur referensramar ändras under resans gång. När jag åkte upp till Västerås var jag jättestressad över att jag kände att jag inte hunnit med mer än knappt hälften av vad jag själv hade velat hinna med innan jag skulle skriva prov. Jag tänkte "jag kommer flunka åtminstone 2" och hade inga stora förhoppningar även om gudarna ska veta att jag slitit in i det sista varje dag.



Sen visade det sig att det gick rätt bra ändå. 2 första proven funkade ju... sen var jag skraj för ASP, den kändes som en given förlust men se det gick det med. Sen MET & POF på samma dag... "I'm so dead" tänkte jag... men MET funkade juh. Fast vid det laget hade jag ändå börjat umgås med tanken "fan vad skönt det skulle va om allt kunde gå vägen!" Så när det inte gjorde det så slutade det med att jag kände besvikelse över att inte ha nått ändra fram trots jag åkte dit med total defeat som ambitionsnivå :(

MET var jag lite besviken på för känslan var "90%" minst med så blev det ju inte. Mina kursare som skrev POF ömsom körde och ömsom klarade sig men alla var eniga om att det var det svettigaste prov de skrivit hitills så jag ska väl inte skämmas när jag inte ens var så redo som jag skulle önskat att jag varit. Nu ska jag bara slappa men nångång under helgen måste jag ta nya tag... ingen rast, ingen ro.

Nåja, närmsta framtiden ser iaf ut så att de kommande två veckorna har vi på oss att skriva proven för Luftfartsverket. Jag måste dessutom då tillbaks till Västerås på tisdag för att skriva om POF och hoppas på en bättre utgång. Fuderar på att flyga dit, det tar ju fasen över 2h i bil jmft med 40min flygvägen.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Rolf

eller

POF blev poof

eller

...osv





Nähä, var det inte ett spex det var frågan om ;-)



Nåja. Nu vet du vilka delar du greppat och vad du behöver jobba mer med. Det är nog inte fel att kika över de andra ämnena också om du skulle ha max otur med vad de frågar på på verket.



(Lördag är jag hos syrran, söndag dag Rödakorset o ev lite inbokat tidig kväll)

2008-09-19 @ 22:31:41
Postat av: Torbjörn

Bra jobbat! Grattis!

2008-09-20 @ 00:26:11
URL: http://www.freekick.org
Postat av: Bengt

R: Jag tänkte på mitt inlägg från i juni http://sbb.blogg.se/2008/june/things-that-make-you-go-pof.html



Analys av POF-provet: Jag var 4 rätt från att klara 75%. (44 Q totalt). Det sades att verksproven nästan inte skulle innehålla några frågor om överljudsaerodynamik och jag hann inte repetera det inför skolprovet så jag hoppades få eller inga frågor på det. Kom 3 st och jag hade nog fel på 2 iaf. Sen var det flera som var duktigt slemmiga också som bara labbade runt i teorin som t ex en symmetrisk vingprofil (vilket jag iofs klarade) och på egenskaper för ett en plan med CG bakom CP vilket aldrig händer IRL (körde). Måste läsa på en del saker till och försöka memorera/träna på några flera formler.



Hur som helst så är verksproven generellt mindre svåra och eftersom jag har köpt tillträde till Bristol's databas med frågor, som råkar vara nästan exakt samma frågebank som verket använder, så räknar jag med att köra igenom alla frågorna där före jag skriver så det borde gå bra :) Min huvudvärk just nu är bara hur jag ska använda tiden på bästa sätt runt proven. Måste planera upp nåt...



T: tack :)

2008-09-20 @ 07:46:04
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0