AeroWeather - Nu På Svenska!

En av de flygrelaterade appar som finns till iPhone är AeroWeather. Den är gratis och utvecklaren heter Pascal Dreer, en schweizare som har PPL(H) och flyger JetRanger i Alperna just for kicks :) Jag mailade honom angående att TAF saknas för ESSL och han frågade då om jag kunde tänka mig att översätta appen till svenska! Klart jag ville!



Jag fick en textfil med alla språkvariabler och skred till verket. Fick även översätta appens beskrivning i AppStore och den minimala hjälpfilen. Tyvärr fick jag aldrig möjlighet att se resultatet före den nya versionen publicerades på AppStore. Kändes ju halvkul för det kan ju bli hur fel som helst med böjningar och annat när man inte riktigt ser kontexten framför sig. Jag blev ändå positivt överraskad, det mesta ser helt Ok ut men det finns nåt ställe där det behöver bytas böjning, ord eller kortas något men klart användbart!

AeroWeather har METAR/TAF för alla världens flygplatser och vissa andra meteorologiska observationsplatser och hämtar datat från NOAA/NWS. Solens upp- och nedgång anges och även vissa grundläggande data för flygplatsen, möjlighet att visa den på Google Maps och så kan man få förslag på flygplatser i närheten av där man befinner sig. AeroWeather har även en Facebook-grupp.

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: Ernest Laverdure

Klart intressant och mycket användbart. Tack !

2009-12-12 @ 11:30:51
URL: http://laverdure.blogg.se/
Postat av: Oscar Cederqvist

Tack för det. Jätte bra app!

2009-12-12 @ 17:30:07
Postat av: Bengt

iPhone for teh win! :)

2009-12-12 @ 18:04:18
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: M

Jasså, det var du som ligger bakom översättningen? Märkte att den började prata svenska vid senaste uppgraderingen. :-)



/M

2009-12-16 @ 10:02:04
Postat av: Bengt

Mjo, så snart det blir jul och ledigt ska jag putsa till den så det blir bättre i januari-releasen. Ska gå att byta språk i appen då också är det tänkt, nu följer det locale enbart.

2009-12-16 @ 21:11:34
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0