Ali Baba & De 50 Flygvärdinnorna

Skolprovsdags idag då äntligen(?). Först ut var Instrumentation som jag klarade med 90% rätt :)

Sen var det dags för Operational Procedures men den var tyvärr inte lika lyckosam. 72%, 2 frågor från att ha klarat mig :( Det svider ju alldeles extra nu när vi haft genomgång av provet och jag inser att jag både ändrat bort mig, slarvat och inte tänkt ordentligt :/

Som det här med flygvärdinnorna då. Om man har fler än 19 passagerare så måste man ha en flygvärdinna och sen en till för varje 50-tal passagerare. Solklart? Nej, när jag tänkte lite för mycket på den för att komma fram till hur många man ska ha för 133 passagerare så undrade jag genast om det är 20+50+50 eller 20 till 50 och sen +50+50... och såklart så tänkte jag inte klart heller utan valde 20+50+50 vilket ju var helt fel såklart. Reglerna och intervallen är oftast rätt så raka och enkla...

Som väl är så kan jag skriva om det redan på fredag. Nu dags att sätta tänderna i RNAV som jag skriver imorgon...

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0