Back In V-town

Idag var första dagen på refresh-veckan för andra och sista blocket på min utbildning och dagens ämnen har varit INS, OPP och M&B. Idag var första av två dagar med tre lektioner inplanerade vilket är lite slitigt då lektionstiderna är 08.30-11.30, 12.30-15.30 och 16.30-19.30. De dagar vi har normala två lektioner och slutar 15.30 så känns det fånigt tidigt medan tre lektioner lämnar en totalt däckad.

Julledigheten blev som väntat inte dedikerad till studier utan mest till avkoppling tyvärr (om än kryddad med dåligt samvete), men med tanke på hur motigt det varit att plugga detta block så behövde jag nog ledigheten mer ändå. Det är alltid kul att träffa kurskamraterna och jämföra våra erfarenheter från studierna och på så vis också stärka sig själv när man inser att det är inte bara jag som är "korkad" :) Den här veckan bor jag på Hässlö Flygförening precis granne med skolan. Kostar en liten slant som inte är så stor och vilken lyx att bo granne med skolan :)

Jag har en tid närt en tanke och den har blivit mer och mer konkret efter dagens samtal med kursarna och nu på kvällen även med P. Förra blocket lärde oss hur tight det är mellan refresh-veckan och skolproven. Alldeles för tight. Vi har 7 ämnen denna gången (5 förra) och det är 10 dagar till proven varav jag är helt ledig 5. Det ger, med använda kvällar, kanske en dag per ämne att repetera. Det är för lite och jag tänker därför skippa åtminstone 2 ämnen inför skolproven och satsa på att garanterat klara de 4 eller 5 andra. Skolan kör flera omgångar med prov/omprov de kommande veckorna och även senare förstås så det ska inte vara några bekymmer att städa av dom sen. Mina kursare läser dessutom på riktig heltid och jobbar inte alls och ändå ligger vi lika och tycker det är lika tight, det vill jag ju förstås ta som bevis för att jag gör ett rätt bra jobb ändå :) Proven för Transportstyrelsen väljer jag själv när jag vill klara av så där är ingen hets även om det förstås är bra att köra på medan man har det färskt och tempot uppe.

Att plugga till och skriva 5 ämnen var skittufft förra gången så att ge sig på 7 känns dödsdömt när det dessutom är tråkigare och svårare ämnen än sist. Jag kommer bestämma mig mer definitivt för hur jag gör och vilka ämnen jag skjuter framåt efter den här veckan när jag har en färsk känsla för svårighetsgrad och omfattning i alla. Som P sa så klokt "du måste leva också" och "du har ju inte bråttom att bli klar" vilket ju är så sant för jobb... ja, det kan jag nog få om jag har en väldig tur men det är ju inte så lätt längre nu när världen gått i putten.

Så, någon månad hit eller dit som kan göra skillnaden mellan pass/fail och överleva/balla ur, vad gör det? ATPL ska jag att bli!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: torbjörn

Att plugga är jätteroligt. Det minns jag kärleksfullt efter mina sex år på universitetet. Nu pluggade jag iofs inte så hårt... men ändå.



Vi tror på dig Bengt!

2009-01-13 @ 11:03:20
URL: http://www.freekick.org

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0