Bar BQ

Ursch, jag är rätt FUBAR ikväll. Varit en jobbig vecka med mycket stress och lite sömn och det tar ju ut sin rätt när man nu kan slappna av. Efter massa slappande och surfande så insåg att jag bara måste ta mig i kragen och få mat. Det var då jag dessutom insåg idag är en sån ge-mig-en-rejäl-köttbit-nu-eller-så-karvar-jag-en-själv-ur-grannen-dag. Att orka vara social var out-of-the-question så även om det inte är lika kul så fick de bli jag och lössen som styrde ner på stan tillsammans.

När jag tvingat mig själv ut genom dörren gjorde kylan och den friska luften underverk direkt. Efter lite browsande så hamnade jag på Bar BQ, (f.d Blue Ribbon). Visade sig va helt rätt :) Beställde två rätter från deras tapas-meny som förrätt. Eftersom jag är vitlöksälskare så blev det ostgratinerat vitlöksbröd och vitlöksfrästa champinjoner. Båda var rena drömmen! La sig som bomull runt den trötta själen! :)

Huvudrätt blev en vitlöksoxfilé med potatisgratäng och hemlagad bearnaisesås. Tillbehören valde jag själv och bearnaisen var fin men den var nog inte helt rätt val till rätten, får bli pepparsås nästa gång. Potatisgratängen var mest pliktskyldig men köttet var jättefint och vällagat. Nästa gång ja. Jo, det var så prisvärt att det nog kan bli en gång till. Jag ger inte dricks varje gång utan bara om jag är upp till förväntan nöjd eller mer och nu rundade jag glatt 274:- till 300 jämnt.

Slutomdöme: prisvärt+

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: R

Gottegris!

2009-01-31 @ 00:09:28

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0