Dagen Då SAS Kom Till Stan

Blev lite plåtande idag på gamla hederliga Saab. Har sagt till mig själv att det är ute att fota Fokker och skit där nu, det är old. Men när det kommer nåt kul så... David tipsade om att SAS skulle sätta ner en 737:a på ESSL idag och fotovädret var ju ok och bana 11 verkade vara i användning... svårt att motstå :) Det har väl hänt förr att SAS har trillat ner här men det hör inte till vanligheterna.


Först blev det dock ett par bilder på KLM:s Fokker PH-KZM som hävde sig över staketet vid 12:30-tiden.

Inte så pjåkigt ändå. SAS hade planerad ankomst till 13:20.



13:32 var Scandinavian 9027 på kort final bana 11. LN-RPG "Geirmund Viking", en 737-600.

Jag laborerade för dagen med en ny placering vid bana 11 så jag skulle få bilder lite mer från sidan.


Attans... inte skarp :(



Förvisso håller det på att gå åt skogen för SAS men...



En ovanlig syn på taxibana D.


Så vadan detta besök? Jo, en massa EU-potentater har besökt länet ett par dagar och ville nu fly bonnlandet tillbaks till civilisationen. Tur att jag stod på ett nytt ställe också för hade jag stått på det gamla... ja, då hade farbror blå nog blivit väldigt intresserad eftersom kolonnen med EU-nissarna och en gaziljard snutar och SÄPO kom in den vägen precis som kärran landade.

För mig blev det lite brandflyg idag också, 1:45 med SE-KIT över södra delarna av länet, ömsom torktumlare, ömsom blixtar och skyfall men vi kom igenom ändå :) Ingen eld, men alltid kul!

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: F

Boäng 736 - säg som folk kallar den: Lillgisen ;)

2009-07-18 @ 20:47:10
URL: http://lae.blogg.se/
Postat av: David

Najsa bilder Bengt! Fick nöja mig med några Ryan på väg mot Skavsta på ganska låg höjd över Björs. Men Baltic flyger ju över med 737or några kvällar i veckan så jag är ganska nöjd ändå... Men en bra spotter ska ju alltid vara hungrig och fokuserad!! Mvh David

2009-07-18 @ 20:58:45
Postat av: Bengt

F: ja, den är inte stor inte om man jämför med en 738.



David: när får man se dina bilder på nätet då? ;)

2009-07-18 @ 21:02:51
URL: http://sbb.blogg.se/
Postat av: David

Nej, jag plåtar inte. Sorry Bengt! Har dom asfalterat banan på Saab? Den ser så svart ut på bilderna. Mvh David

2009-07-19 @ 09:12:45
Postat av: Bengt

David: dags att börja då :)



Nej, banan är inte asfalterad, man har bara bättrat ytan på något sätt. Alla markeringar syns igenom (men dåligt) tjäran eller olja eller vad det nu är man sprutat på för något. En pilotkollega sa att han upplevt banan som hal fastän det var torrt, jag märkte inget särskilt igår.

2009-07-19 @ 09:38:57
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0