airBaltic Fokker 50 @ ESSL

De kombinerade faktumen att jag lyckades sabba mitt 18-135mm-objektiv i lördags (det är FUBAR) och att jag redan  gått i fotoköptankar en längre tid ledde fram till några inköp idag, mer om det i ett senare inlägg. Jag och en flygpolare skulle i alla fall äta på mAx och sen ut och testa nyförvärvet (18-200VR) på airBaltics Fokker som skulle landa 20:10.


När vi lämnade mAx vid 19:45 så såg vi denna imponerande dubbel-regnbåge.

Eftersom jag vet av erfarenhet att de brukar vara tidiga så ringde jag tornet och frågade vilken bana som det skulle landas på. "Han är 30s från sättning" sa dom... J*VLAR sa jag!

Vi sprintade i.a.f. över till fältet och lyckades få ett gäng riktigt fina bilder i skymningssol med regnbåge och stående vatten på plattan. Finns det bättre omständigheter egentligen? Klicka för större.


Mina dolda talanger och lite fräckhet gav också ett litet studiebesök och provsittning i YL-BAT :)

Another day at the office...

Exceptionellt fina omständigheter med ljus och effekter men första intrycket är ändå att den nya optiken var värd varenda krona!

Eller vad säger ni?

Kommentarer (om du inte klarar av att skriva ditt namn, skit i att kommentera!)
Postat av: David

Grymma bilder Bengt! Som vanligt.... Jo,kärran flög rakt över huset i ösregnet. Orkade inte gå ut så jag öppnade takfönster i badrummet! Mvh David

2009-05-21 @ 09:23:28
Postat av: Niklas

Mycket bra bilder!

2009-05-21 @ 21:53:45
Postat av: Bengt

Tackar, tackar, båda två! :)

2009-05-21 @ 23:01:14
URL: http://sbb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt riktiga namn här eller skriv ingen kommentar alls:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0